Avatar billede cutehobbes Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:28 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

CPU/Bundkort

Hej derude! Jeg har i dag fået et bundkort, uden processor. Jeg tog processoren ud af den gamle maskine, samt skærmkort, floppy, HDD m.m.
Ved opstart er der nu lys i alle knapper, men der er hverken bip lyde, eller noget at se på skærmen.... Hvad skyldes det:) ??
Kan det være at det nye bundkort ikke kan med den gamle cpu?

Det er en P3 og på det nye bundkort står der PII-PSST2P4
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:33 #1
altså nu hedder det jo PII så jeg tror ikke det understøtter PIII!
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:36 #2
Ok, ja selvfølgelig:) Men nu ser jeg også lige at jeg har sat PCI skærmkortet i AGP slot, ups - kan det betyde noget:)???
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:41 #3
JA et pci skærmkort kan skida ikke køre i et agp!
Avatar billede mr-bob Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:42 #4
hvordan du overhovedet har fået det derned er mig da også en gåde! :-)
Avatar billede amd Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:54 #5
Hæhæ:D:D
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:44 #6
jeg tror du skal være lidt mere forsigtig med din computer, hvis du kan krølle et PCI kort ned til AGP ;)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:49 #7
Ja ja:) Det var ikke et rigtigt agp slot, det er et pci slot og så er der et kort mørkebrunt slot i forlængelse at pci slottet. Der var så en der bildte mig ind det var agp..
Men hvorom alting er, så virker det stadig ikke - jeg har flyttet skærmkortet ind i det rigtige slot og alt får strøm, blæseren kører rundt - men sort skærm.
Nogen ide om, hvad jeg skal/kan gøre??
Avatar billede mr-bob Nybegynder
23. oktober 2002 - 10:54 #8
har du prøvet med et andet grafikkort?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:28 #9
Når du skriver grafikkort, så mener du skærmkort, ikk? :-) Jeg kan til tider godt blive forvirret.
Men nej det har jeg ikke, da skærmkortet virkede fint inden jeg begyndte at flytte rundt med det hele.
Kan det tænkes det bare så'n er stået af?
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:41 #10
Tror ik det er stået af....
Skærmkort = grafokkort det er det samme ;o)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:45 #11
Så har jeg de begreber på det rene;-)
Har du andre teorier?
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:59 #12
Må sige mit bedste bud er nok, at det bundkort ikke understøtter en PIII CPU:o(
Har du en manual?
Det må jo stå et sted:)
Avatar billede mr-bob Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:05 #13
det er et asus bundkort han har, men der står ikke noget om det på deres hjemmeside! det var også det jeg mente, den hedder jo også PII!
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:06 #14
Næ, det har jeg ikke - for det bare et jeg har fået..
Men det jeg ikke forstår er at det heller ikke virker nu, hvor alt er sat
tilbage på det gamle bundkort og HDD m.m er sat tilbage i det gamle kabinet????????????????????????????????
Det er mig en gåde.
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:16 #15
Ja, det er jo så mystisk...:-/
Sikker på grafikkort sidder godt, at mobo ikke rør ved kabinettet på bagsiden osv..?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:20 #16
Ja, jeg har presset kortene godt ned i :) Men sig mig, hvad er mobo??
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 14:26 #17
...du kan faktisk finde en manual til dit bundkort hvis du kikker på www.asus.com under download manual og bruger det rigtige navn :)
P/I-P55T2P4
Bundkortet understøtter ikke mere end pentium og k6.
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:26 #18
Det er bare en "forkortelse" eller hvad man nu skal kalde det for bundkort/motherboard
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:28 #19
=>cutehobbes
Det er sur røv så kan du ik bruge din p3 CPU deri
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 14:30 #20
....og her har du lige en mulighed for at give mig de lovede point :)
hehe
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:31 #21
Det er sgu surt... men er der ikke nogen der ka forklare mig hvorfor det slet ikke virker mere????
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:40 #22
Jeg giver ikke alle point endnu, for maskinen kører ikke:)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:50 #23
Jeg fatter ikke det system her, hvorfor kan man ikke dele point ud efterhånden..??
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2002 - 15:01 #24
...hehe..hvis jeg skal være paragraf rytter, så har jeg faktisk løst det problem du spørger om :)..at der er opstået et nyt problem fordi du er kommet til at sætte noget forkert hardware sammen...men ja, det kan sagtens være at dit grafikkort er stået af hvis du har sat det i en port den ikke er beregnet til.
Avatar billede amd Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:39 #25
Jeg er her stadig...:o)
mange tak for pts.
Har du tjekket mobo ik rør ved bagsiden på kabinettet, kører blæsere hdd osv.?
Avatar billede jensendk Nybegynder
23. oktober 2002 - 15:54 #26
*Phuck hvor jeg græmmer mig... Hvorfor skriver sådanne mennesker ikke tyrkisk?*
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:41 #27
Motherboardet rører ikke kabinettet, blæser kører, lys i alle pærerne, undtagen HDD nu lige pludselig
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:42 #28
jensendk> hvem skal skrive tyrkisk??
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:46 #29
salsolo> ja det har du:-) men jeg tænkte at give resten a point til den der ku hjælpe med at få skidte op at køre igen, hvis det altså kan lade sig gøre... men jeg kan åbenbart ikke give point mere - eller kan jeg hvis der kommer et svar istedet en kommentar??
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2002 - 09:16 #30
nej, når den først er lukket, så er det sket :)
..det man plejer at gøre er simpelthen at oprette et nyt spørgsmål for ikke at forvirre nogen. Et klart spørgsmål, et klart svar :)
Avatar billede jensendk Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:20 #31
*Fattede nogen nogensinde noget som helst*

Er dit MB fucket, er din maskine død. Få en intelligent person til at hjælpe dig med at få en ny, eller få en mere intelligent person til at hjælpe dig med at lave den..

*er IQ lig med skostørrelse???*
Avatar billede amd Nybegynder
24. oktober 2002 - 11:26 #32
=>jensendk
Hvis du ikke mener det vi siger er "intilligent" så må du jo selv skrive noget klogere!
Du er fandeme en stor idiot
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
24. oktober 2002 - 16:54 #33
jensendk> Hvorfor blander du dig egentlig ?? - når du ikke kan andet end at rakke ned. Hvor intelligent er det lige?
Jeg vil give amd ret, så kom med noget konstruktivt istedet for det pladder du lukker ud.
Hvor dybt kan man synke i et sådant forum????

Til de andre - tak for hjælpen!!
Avatar billede fcs Novice
24. oktober 2002 - 19:43 #34
Jensendk>> Lad da være med at blande dig hvis du ikke har noget konstruktivt at komme med. Dne slags spam som du kommer med er ikke velkommen her på eksperten.

Med venlig hilsen

FCS/CoAdmin