22. oktober 2002 - 17:15 Der er 8 kommentarer

Voodoo rush som sekundær virker ikke

Hello alle!

Har fået mig et gammelt Voodoo Rush-kort (alliance AT 2475, tror jeg det hedder) og vil have det installeret som sekundær gfx. Fandt endelig en driver:"Voodoo_Rush_Win2k-XP.exe", men den virker ikke...

Windows gir' følgende fejl: "Windows kan ikke initialisere enhedsdriveren til hardwaren. (Kode 37)"

Mit system er: xpPro-DK,PcChips motherboard 810lmr, GeForce2 400mx på AGP'en.

Håber i kan hjælpe...
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:46 #1
Computeren giver hvert kort et såkaldt IRQ nummer, hvis 2 kort sidder på samme IRQ nummer vil det ene ikke virke, prøv om du kan finde en konflikt inde i din enhedshåndtering.
22. oktober 2002 - 20:40 #2
ville det hjælpe hvis jeg skiftede pci-slot ?
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:47 #3
måske, den er jeg ikke hel sikker på, men løsningen ville være at gå ind og ændre IRQ'en inde i enhedshåndteringen.

hvilket win kører du?
22. oktober 2002 - 20:50 #4
Mit system er: xpPro-DK,PcChips motherboard 810lmr, GeForce2 400mx på AGP'en
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:53 #5
hov sorry, så ikke du kørte XP.

Når du kommer ind i enhedshåndteringen, højre klikker du på den gældne enhed og trykker på "properties" (det hedder den ved mig ;).
Derefter finder du fanebladet Resurcer, derinde kan du skifte til manuelle indstillinger og derefter kan du skifte IRQ'en.

Dette er kun en mulig løsning, skriv lige om det virker ;)
22. oktober 2002 - 20:57 #6
ja, jeg har prøvet det... og kan også gøre det ved alle mine andre enheder - men ved denne her står der bare: "Denne enhed bruger ingen ressourcer, da der er opstået en fejl."  Der er slet ikke mulighed for at ændre IRQ'en ...
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:12 #7
jeg kom lige i tanker om at jeg selv har prøvet med winXP, og det har aldrig rigtig lykkedes mig at sætte lave skrivebords udvidelse.

Hvis du har mulighed for det, prøv at installere et win98se eller ME eller hvad du nu har i nærheden. Jeg bruger win98se til det, og det virker hver gang.
22. oktober 2002 - 21:28 #8
jamen jeg skulle vel kunne installere en enhed i pci'en ..  egentlig bare det jeg vil ... det skal kunne lade sig gøre med xp.

Vil ikke hoppe på 98'eren --- xp'en er noget mere stabil synes jeg.