Avatar billede dot18 Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:35 Der er 17 kommentarer

Sort skærm

Hej til alle!
Jeg er ny her og har tilmeldt mig for at bede om hjælp, efter at ha`læst FAQ om mit problem, er jeg ikke kommet videre.
Min skærm går sort efter mellem 20 og 30 minnutter, slukker jeg så for skærmen, kan jeg tænde igen efter ca. 40 min. og får et billede på ,i ca. 20 til 30 min.Jeg har prøvet at slukke for skærmen, for så at tænde igen efter 30 min., stadig sort. Det er også sådan med min reserve skærm, og sætter jeg det gamle grafikkort i ,sker det også. Der er intet der tyder på at der er noget i bios der er forkert sat op, og problemet kom uventet og pludseligt.HJÆÆÆLP!!!
Avatar billede ullum Praktikant
22. oktober 2002 - 16:39 #1
flere data hvad med os b-kort processor type ram etc, sker det med bestemte programmer / programtyper?
Avatar billede ebe Praktikant
22. oktober 2002 - 16:42 #2
nu er jeg ikke ekspert, men det lyder som hardwarefejl. mon ikke et eller andet bliver varmt og slukker, og når det så er kølet af funker det igen?
Avatar billede avlund Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:44 #3
Start med at opdatere alle drivere.
Avatar billede ullum Praktikant
22. oktober 2002 - 16:46 #4
ebe>
det er jo nok ikke helt ved siden af, jeg har dog problemet på en amd 1g når den kører bestemte spil, spillet starter og kører en tid
derefter sort skærm og vanskelig ved at starte
Avatar billede ebe Praktikant
22. oktober 2002 - 16:54 #5
ullum>
ok, har du prøvet med nye drivere og directX ?
Avatar billede game_tracker Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:55 #6
Avatar billede ullum Praktikant
22. oktober 2002 - 16:55 #7
Nej, min konklusion var egentlig at amd 1g var noget notorisk f... men efter at have læst dette, desuden er der et gammelt woodoo banshee 16 m kort i
Avatar billede mjl Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:57 #8
...og du har betalt licens? :o)
Avatar billede zytax Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:59 #9
Det kan nemt være din strømforsyning.
Prøv at låne en ny strøm forsyning der kan levere et pænt antal watt :)
Avatar billede ebe Praktikant
23. oktober 2002 - 12:49 #10
får din skærm strøm fra computeren eller fra stikket på væggen?
Avatar billede hehadk Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:20 #11
havde samme problem med en W2k og min gamle skærm, hvor det viste sig at være en BIOS setting prøv at deaktiver strøm besparelse i BIOS.

ellers skal du tjekke om pcen bliver for varm, dvs i BIOS osse
Avatar billede dot18 Nybegynder
26. oktober 2002 - 10:25 #12
Hej alle der har svaret på mit råb om hjælp. Problemet er der stadig, ved at prøve jeres råd er jeg der hvor det må være monitoren der er problemet. Er her nogen der kender til monitore, og hvorfor de slukker pludselig, er der foreks. en sikring?
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 11:04 #13
er din reserveskærm så også kaput??
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 11:08 #14
hvis din skærm får strøm fra væggen, har du sikkert ret. hvs den får strøm fra computeren, ville jeg først prøve at sætte den til væggen for at se om det er computerens strømforsyning som ikke kan klare belastningen mere...
Avatar billede dot18 Nybegynder
26. oktober 2002 - 11:39 #15
Skærmen får strøm fra vægen og min reserveskærm køre perfekt på pc.
Avatar billede ebe Praktikant
26. oktober 2002 - 11:43 #16
ok, det var bare fordi du i spørgsmålet skrev, at det var det samme med din reserveskærm
hi!
Avatar billede ullum Praktikant
26. februar 2003 - 15:33 #17
lukketid?