Avatar billede webwally Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

At have en "admin" i en IRC kannal

Hey

Jeg vil gerne starte min egen IRC-kannal. Men der er jo en risiko for at, en dag når jeg ikke er inde i den, så kommer den en anden en og bliver "admin".

Hvad gør jeg? Er det nødvendigt at have en computer inde som er tændt hele tiden? Eller kan man sætte en bot op til det? Eller hvad gør jeg? :-)
Avatar billede razor Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:00 #1
En bot er jo i bund og grund også "en computer inde som er tændt hele tiden" - så ja :)
Avatar billede webwally Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:09 #2
Nu fattede jeg godt nok ikke lige hvad du svarede ja til :-) men altså kan jeg sætte en bot op uden at jeg selv har en computer kørende?
Avatar billede -simon- Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:36 #3
Du kan adde en bot til dit channel som automatisk vil gøre hvad den er programmeret til. Du kan fx få den til at "op'e" dig hver gang du joiner
Avatar billede webwally Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:40 #4
Ja, men spørgsmålet er: skal den bot køre fra min computer, eller kan man sætte en bot op som ikke kører fra ens egen computer?
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
22. oktober 2002 - 17:06 #5
du skal bare tilføjge "L" OG PÅ den måde er du owner.. ligemeget hvad der sker
Avatar billede www.kwdemant.dk Juniormester
22. oktober 2002 - 17:07 #6
dig og 3 andre skal være inde på #din channel i 2 timer, og så går du ind på quakenet og tilføjer
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:16 #7
Hvilket net er du på?
Avatar billede itckongen Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:29 #8
Hvis det er Quakenet du sidder på skal du skaffe botten L.
Den kan fås på www.quakenet.org den står udner services.
Det er en bot Qnet tilbyder gratis og den logger aldrig af + den giver dig op så du bliver admin på channen hver gang du kommer ind.
Avatar billede insert_coins Nybegynder
12. november 2002 - 16:01 #9
Her er en der er lidt lettere at få!

http://www.worldbots.dk - Den logger aldrig af og der er ikke nogen krav til din irc kanal for at få den.