Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 14:27 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

SendObjeekt acsendRapport (som acFormatRTS

hej alle

Jeg har lavet en database med ovennævnte. Da jeg flyttede databasen, virkede ovennævnte ikke, hvorfor.??

\\Taio
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 14:29 #1
acFormatRTF
Avatar billede 3xa Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:30 #2
der er for mange e'er
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 14:30 #3
det var også det jeg mente. acFormatRTS = acFormatRTF
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 14:31 #4
det er der også :o)
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 14:31 #5
Til en orientering, har det ikke noget med stavelsen af gøre, jeg har bare flyttet databasen over på en anden maskine.
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 14:32 #6
Cant see all of your code or data so cant be sure. Make sure you have all your refereneces.
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 14:35 #7
Det virker på den maskine jeg har lavet databasen på. Men hvis jeg flytter databasen over på en anden maskine virker det ikke.

Følgende kode er brugt:
DoCmd.SendObject acSendReport, "bestilling", acFormatRTF, Me.bestil, Me.cc, , "Bestilling fra " & firma, "Denne bestilling er genereret via e-mailsystem."
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 14:40 #8
Can you select the reportand then choose Publish it with Word from the menu?
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 14:55 #9
YES
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 14:59 #10
So ter eis no problem creating an RTF document

In the debug window write

?acFormatRTF

and you should get a value, if you dont then this is the problem. An easy solution i sto get the value from the PC where it works and replace the CONSTANT with that. Butit may be because you a missing a reference. Compare with both PC's!
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 15:17 #11
Jeg har tjekket reference, de er ens.
Hvis jeg skriver ?acFormatRTF laves det om til Print acFormatRTF

Fejlmeddelsen lyder:
Kommandoen eller handlingen "SendObjekt" er ikke tilgængelig nu
Brug kun kommandoer og makrohandlinger der aktuelt er tilgængelige for denne database
Avatar billede rasmusd Praktikant
22. oktober 2002 - 15:21 #12
Det er garanteret ikke den fulde access du har, du skal vælge full install, derefter kan du ved at gå ind i Filer, og send når du evt. har markeret en tabel, til at se om funktionen virker !
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 15:22 #13
Det er den fulde access fra office97
Avatar billede terry Ekspert
22. oktober 2002 - 15:25 #14
I get
Rich Text Format (*.rtf) but it may not make any difference!

It sounds as though Access is in the process of doing something which deosnt allow you to run the domcmd.... at the moment.

I assume you have the same versions of Access on the PC.

I wouild also try making a simple Access app. and trying the docmd.sendobject from there! Do you have a mail program installed?
Avatar billede taio Novice
22. oktober 2002 - 19:53 #15
Jeg har løst problemet. Jeg installerede hele officepakken og så var den løst. Tak til jer begge. Jeg deler point imellem jer, da i begge hjalp.

Håber at det er ok.
Avatar billede terry Ekspert
23. oktober 2002 - 08:14 #16
tak :o)