Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvordan...

Jeg er medlem af en forening som gerne vil have en #kanal op at stå på IRC.

Hvorhenne kan jeg få lov til at have min egen #kanal og hvordan gør jeg det?
eller
Har i nogle jeg "bare" kan skrive til og så sætter de det hele op?
eller
Har i nogle links til nogle "guides" i hvor og hvordan jeg får det hele til at virke?

Hvis der er en her fra eksperten som vil ordne det hele for mig - så nævn din pris i opints!
Avatar billede stroehm Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:30 #1
opints = points
:)
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:15 #2
Hvordan vil du have det? Din egen IRC server eller skal det forgå på et eksisterende netværk (Undernet, Quakenet, EFnet, ....)?
Avatar billede stroehm Nybegynder
23. oktober 2002 - 13:10 #3
Det skal helst være på en etableret service!
Jeg har prøvet at skrive til undernet men har endnu intet hørt fra dem. Jeg vil så forsøge mig med Quakenet og EFnet!
Er dalnet ikke i drift mere?
Avatar billede itckongen Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:09 #4
Du skal blot joine en chan hvis navn ikke er taget /join #[Navn]
Derefter skal du have botten L (Hvis det er på Quakenet], den gør sådan at hvis hverken nogle af dig eller dine kammerater er online kan andre ikke tage din kanal...
få Botten L på www.quakenet.org den står under services.
men ellers bare join en kanal der ikke er nogle der har taget endnu..
Håber du kan bruge det.. :)
Avatar billede itckongen Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:10 #5
Jeg kan også godt sætte din channel op hvis du ikke helt har forstået det jeg skrev :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:23 #6
Må jeg vende tilbage hvis det kikser?
Avatar billede itckongen Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:24 #7
Ja selvfølgelig, det kan godt være jeg er smuttet iseng da, men jeg kigger i min mail imorgen så bare smid en besked hvis der er noget..
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:35 #8
det bliver tidligst i løbet t af weekenden, jeg har et forenings blad at fucke op i mellem tiden.
(har ikke den store rutine i at lave forenings blade *LOL*)
Avatar billede itckongen Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:39 #9
Hehe, ok men du siger bare til, så skal jeg nok hjælpe :)
Avatar billede stroehm Nybegynder
24. oktober 2002 - 23:51 #10
takker
:)