Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2 gange port 80 bag samme router

hej, er der nogen der har et lille fif til at lave 2 servere på den samme port bag den samme router?

fx. 2 stk apache :80 som svarer på forskellige TLD´s

jeg har prøvet at "redirecte" fra apache1 på port 80 til en anden port ":15873" men det er ikke optimalt da mange proxyservere æder alt andet en :80

-min router er en DLink di804

200 point til den der hjælper mest.
mvh dennis
trabjergnet.dk
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:56 #1
Du kan lave en transperent proxy på maskinen der svarer på port 80.. Den kan så hente fra en af flere servere. F.eks. en webserver der kører lokalt på din proxy maskine og og en anden webserver som også står på nettet bag routeren.
Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:58 #2
oki. det lyder lovende, kan du være lidt mere specifik, måske et link til apaches faq på emnet.  er det noget du har erfaring med?
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:02 #3
Ja, jeg har lavet noget lignende før. Jeg vil anbefale at du bruger squid til det.. Det er en open source proxy. Den kan findes på http://www.squid-cache.org/
Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:27 #4
hmm. jeg skal bruge den på en w32 platform. squid lader ikke til at være oplagt alternativ til det. kender du andre? lad mig lige forstå det rigtigt: min proxyserver fanger alle :80 request og jeg kan så sætte rules op for på hvilken lokal maskine de skal lande?
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:30 #5
Squid kan godt kører på w-32 hvis du lige smider en cygnus ind på maskinen først. Det står endda i deres FAQ :)

Men ja.. Du har fat i ideen kan jeg høre :)
Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:35 #6
har prøvet at finde cygnus, men jeg fik en en 404 på redhats side. godt. jeg prøver. ellers opretter jeg et sprm mere. du har fortjent dine 200 :-)
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:37 #7
Den ligger på http://www.cygwin.com/
Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:50 #8
hehe, se her

Known Limitations:
Squid features not operationals: DISKD, WCCP, Transparent Proxy.

fra  http://www.serassio.it/SquidNT.htm
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:57 #9
Suk. Typisk..
Jeg ville under alle omstændigheder også anbefale dig at klare det på en FreeBSD maskine :)
Hvis du ikke har en ekstra maskine til rådighed kan du eventuelt bare installere den i en VMWare. :)
Avatar billede mundsavl Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:16 #10
hm. jeg har en ekstra maskine, men synes ikke at freebsd afvikler serverapps ret hurtigt. (gælder især ftp og http.) det kan godt være det bare er mig der ikke conf´er min bsd ordentligt. -synes også det er ret besværligt at inst. apps i en bsd shell.
-men det bliver jo nok enden på det..
Avatar billede signout Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:22 #11
Det er sandsynligvis konfigurationsfejl.
Og jeg mener ikke det er besværligt at skrive
cd /usr/ports/www/mod_php4 ; make install clean
for at installere apache, mysql (hvis du vil have det) og med PHP support :)
Jeg vil også opfordre dig til at kigge på www.bsd-dk.dk