Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Sygesikringskort info

Hej

Et sygesikringskort er bygget op af 3 forskellige spor, og i spor 2 er der en lang række tal.
Er der nogen der kan finde specifikationer på hvad disse tal betyder? Gerne links!
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:50 #1
Er der ingen der kan finde noget data om sygesikringskortet? Jeg har selv prøvet at søge på google.com men kan ikke lige finde noget!
Avatar billede Noone Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:58 #2
Ring til din kommune, måske de kan fortælle dig hvor du kan finde oplysningerne...
Avatar billede johnl Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:53 #3
prøv at melde dig til e-boks der kan du gå til din komune og muligvis finde de oplysninger som du søger
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:41 #4
Der må være nogen der kan finde disse oplysninger på nettet!
Og i øvrigt ved kommunen givetvis ikke noget som helst om hvad de enkelte tal i kortet betyder! Hos dem skal det bare virke...!
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:42 #5
Og de vil i øvrigt henvise til amtet, da det er dem der udsteder kortne!
Avatar billede Noone Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:25 #6
Hmmm... Men amtet ved så nok hvor du kan få oplysningerne hvis det overhovdet er nogle oplysninger de vil ud med.
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:38 #7
Jeg har ikke lyst til at kontakte amtet, de vil givetvis henvise til det firma der laver kortne, og det er ikke sikkert at de vil ud med oplysninger. Jeg har endvidere snakket med amtet før, bare ikke med dette problem, og det gav ikke just positive resultater!

Er der ikke en der kan smide et link til hvor jeg kan se disse oplysninger?
Avatar billede soreno Praktikant
22. oktober 2002 - 21:42 #8
jeg er ikke helt klar over hvad der er for nogle spor der er på kortet, men jeg stødte engang ind i denne side - måske kan du bruge det til noget ?
http://download.2600.dk/tekster/2002/zappo01/zappo01.html
Avatar billede Noone Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:59 #9
htm > Hvis det virkelig er noget du ønsker at finde ud af, hvorfor ønsker du så ikke at kontakte de steder der kan hjælpe? Det virker ret useriøst efter min mening.

Hvad skal du overhovdet bruge oplysningerne til anyway?
Avatar billede htm Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:05 #10
soreno>> Desværre det er om stregkoden på kortet og ikke magnetkorsriben!

Chanoa>> Oplysningerne skal bruges til at optimere et program til at læse sygesikringsbevis, og så skulle man gerne vide hvad de forskellige tal betyder. Mange af dem kan man gætte sig til, men ikke alle.
Avatar billede Noone Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:11 #11
htm > Men hvorfor vil du så ikke tage kontakt til de offentlige myndigheder om det? De vil helt sikkert kunne henvise dig til nogen der kan hjælpe (Hvis de har lyst)
Avatar billede htm Nybegynder
23. oktober 2002 - 09:42 #12
chanoa>> Som sagt har jeg ikke gode erfaringer med dem... Men jeg har taget kontakt til dem og venter stadig på svar...

Så hvis der er nogen der har et link eller ligende, er i velkommen!
Avatar billede htm Nybegynder
23. oktober 2002 - 17:49 #13
Jeg lukker da jeg tilsyneladende ikke kan få nogen oplysninger!