Avatar billede morteeni Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Brænder

Hej

Jeg ville lige høre hvad der var bedst..
En Plextor 32/12/4 4MB scsi op mod en Plextor 32/12/10 2MB ide.. Det jeg ved er
at ide\'en er biligst men jeg har hørt at scsi er bedst hvis man skal lave noget i mens man brænder ?? Er det rigtig ??

/Mulle
Avatar billede gozar Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:01 #1
Korekt. hvis du bruger en ide brænder, så bliver cpu kraften brugt til at styre ide brænderen. Derimod på scsi sider der en lille cpu på selve scsi controleren der udregner alt det der skal udregnes.
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:16 #2
Vent 14dage, så kommer Plextors nye SCSI vel også til danmark... SCSI udgaven af 32/12/10 og 4MB cache, samt burnproof er nemlig kommet på gaden!!!
Men helt klart SCSI, specielt når du vil arbejde på dyret mens du brænder.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:19 #3
Enig! :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:31 #4
For nu at uddybe lidt, ligger den for tiden på forsiden af Plextors site:
http://www.plextor.be/
Og de specifikke detaljer om 12/10/32S brænderen kan læses her:
http://www.plextor.be/english/products/pxw121032S.html

(personligt glæder jeg mig allerede til at få fingrene i sådan et uhyre)
Avatar billede halifax Nybegynder
03. oktober 2000 - 02:20 #5
I Alt om Data Eksklusiv - For Abonn. som netop er udkommet er en test af PlexWriter 12/10/32A IDE brænder med BurnProof. Selv med en Pentium 200 CPU, samtidig start af to stifindere som kopierede masser af filer henholdvis til og fra C og D drev, to WinZip der samtidig pakkede halvdelen af harddisken kørte brænderen uden fejl. Den var ikke til at få ned med nakken, skriver bladet. Det tog ca. 11 min at brænde 650 Mb. Med en Athlon 750 MHz cpu tog det samme 6 min og 22 sec.Du kan roligt købe IDE versionen til ca. kr. 2.400,00.
Avatar billede zc Nybegynder
03. oktober 2000 - 20:11 #6
Jeg er fuldstændig enig med halifax. En af mine venner har IDE versionen og den er ikke til at stoppe. Han har brændt cd\'ere direkte fra en anden computer via et meget belastet 10mbit netværk, samtid med at han så DVD på hans PII 350 uden mpeg2-kort. Brænderen brændte bare så hurtigt som netværket nu kunne overføre og alt fungerede perfekt.
Ved fuld 12 speeds brænding fra et andet cdrom-drev, kan han også se DVD samtidig, det funker bare! :)

Desuden er den jo helt kanon til prisen..
Kun 2079,- hos IT Butikken
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=act156289
Avatar billede søren-jon Nybegynder
08. november 2000 - 00:52 #7
HEj med jer
Jeg har lige købt ovennævnte model SCSI og det er jo dejligt. Grunden til mit køb var et jeg oftere og oftere fik Fejlbrændinger på min Plextor 820. Fejlene udartede sig ved at alle programmer meldte om at alt var ok nå brændingen var overstået, men at der så under eksekvering af b.la. min Office backup, kom fejlmeddelleser under installationen. Nå tænkte jeg - det er nok fordi drevet er slidt (2 år gammelt og meget brugt)så jeg stæsede ud og købte denne herlige 12x brænder.problemet er bare det, at jeg stadig får de samme fejl som før..... kan konklusionen være den, at man bare ikke kan lave ordentlige brændinger ved over 4X???
hvis jeg laver audiocd lyder det også værre jo hurtigere jeg brænder
Avatar billede zc Nybegynder
08. november 2000 - 01:44 #8
lyder minsandten som om du har noget andet hardware der driller, men hvad kan jeg ikke sige desværre. At brænde over 4 speed skulle overhovedet ikke være et problem.
Avatar billede søren-jon Nybegynder
08. november 2000 - 18:42 #9
Ok Brace your selfs!!!!
>>cstern -Skal ske, der er bare flere af dem der endnu ikke er løst og så to Ordre på en dag... patience, please!

Problemet er løst, men det har født et nyt, som egentligt burde ligge under win 2000:
På trods af adskillelige forsøg på at gennemtvinge IRQ på diverse enheder, holder W2K fast ved sit. Min IRQ 9 viste sig at være så overbelastet at jeg måtte rømme mig i bar forbavselse.

    Ikke tilgængelig (ved ikke hvad det er)
    Microsoft ACPI-Compliant-system
    ASUS AGP-V6600 SGRAM v5.33
    VIA VT83C572/VT82C586 PCI to USB  Universal Host Controller
    Creative SB Live! (WDM)
    Adaptec AHA-2940AU PCI SCSI-controller
        Samt mit daværende PCI Netkort
Delte alle den samme IRQ 9
jeg har prøvet ALT for at flytte de irq både i BIOS og W2K, i sidstnævnte får jeg overhovedet ikke lov at pille ved.
denb eneste løsning var at bytte mit netkort ud med et ISA, HVILKET HAR LØST PROBLEMET, men det er da irriterende, når nu jeg er i besiddelse af tre ledige PCI..... + at mit lan ikke længer kan køre 100mbit
så det ny sp. må gå på om der er nogen måde at tvinge en irq igennem i W2K.

Hvad angår De forslag om brænderprogrammer, så kan jeg kun sige at for mit vedkommmede, hører de fortiden(3.11,95,98,98se)til jeg kører med alle programmer installeret UDEN problemer.

P.s. Undtaget selvfølgelig (*HOST*Adaptec*HOST)
:-)
Avatar billede søren-jon Nybegynder
08. november 2000 - 18:43 #10
Hello sorry den lidt roddede besvarelse, men den stammer fra et indlæg jeg selv har haft, jeg mente at det dog var en relevant oplysning som i måske kunne drage nytte af