Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 22:09 Der er 35 kommentarer og
5 løsninger

Feedback på design

Hej!

Tag er hurtigt kig på http://siterater.dk/music-aarhus og fortæl om det er noget vi kan arbejde videre med.

Det er til en pladebiks med fysisk butik.

Der mangler meget endnu, nogle illustrationer, indhold, funktioner osv. men det grundlæggende skulle være der.

Lignende butikker er Rillen i Grenaa ( www.rillen.dk ) og Stereo Studie ( www.stereostudie.dk )
Avatar billede bils Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:11 #1
Lækkert design :-)  (De 60 points tak)
Avatar billede gryn Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:16 #2
Jeg synes, det ser fornuftigt ud. Det ville være fedt med en rød farve, der var en anelse mere støvet.

Jeres faneblads-agtige system oppe i højre hjørne, når man er kommet ind under en kategori, er lækkert!! (se kontakt)

Ja... meget mere er der ikke at sige. Pæn og overskuelig. Fortsæt endelig!
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 22:18 #3
bils>

Det kan jeg ikke bruge. Måske hvis du ikke tigger om point!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:53 #4
er det til butikken i Århus?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:55 #5
...hvis det er til butikken i Århus, ville det være fedt hvis I kunne samle den stemning der i butikken, som er meget rar, med Jazz musik osv.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 22:58 #6
musicchart.dk> Det er det ja, det er vores eksamensprojekt som MMD'ere.

Der er ikke plnaer om at afspille musik på siden, men vi vil prøve at ramme selve butikkens stemning lidt mere.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:02 #7
ja, seføli' skal der ikke spilles musik på siden :o)...

Det lyder som et spændende projekt i har gang i der... jeg har selv gang i en musikside : www.musicchart.dk :o)... som kommer ud på nette inden for den næste måned (har arbejdet på den i et år nu). Det kunne være vi kunne snakke sammen om noget banner-byt, hvis du er intresseret?

Nå, men tilbage til din side:

Når jeg vil oprette mig som bruger, og vil aktivere min konto, får jeg en CGI-fejl, dette kunne måske skyldes at det ikke er færdigt?
Avatar billede roedz Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:08 #8
el_barto --> Hvilken skole går du på?

../Roedz
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:08 #9
ok, har fundet en fejl mere:

Jeg har oprettet en ny tråd i jeres forum, men når man går ind på:
kategorier --> Testkategori --> så står der:
Ok... testeren er på bes&osla... --> Ø bliver til HTML-koden for Ø.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:12 #10
Mindre fejl *G*

1. Siden var ikke uploadet
2. Du skal ændre www.music-aarhus.dk til siterater.dk/music-aarhus

Således at linket kommer til at ligne dette:

http://siterater.dk/music-aarhus/aktiver_bruger.php?brugernavn=test&aktiveringskode=801d3a6b4b1baa7050bae8aa9bf3af48
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:15 #11
okay, så virker det :o)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:19 #12
Grunden til at den skrev $osla... var fordi den delte HTML koden for Ø øver i midten.

Nu har jeg givet den 49 tegn før den klipper det i sykker :)

Tak for fejlanvisningerne
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:20 #13
roedz> Erhvervsakademiet i Århus. Det der ligger mellem Ceres og Silvan (Dollerupvej)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:21 #14
:O)... okay
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:25 #15
musicchart.dk> Kunne man evt. få lov at få et smugkig på dit site? Evt. bare et screendump som kun jeg ser ;)

Er meget interesseret, men jeg ved ikke om Music vil have banner på deres side.

På en måde håber jeg det ikke, da det vil skæmme siden en del. Og når de nu tjener penge i forvejen så...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:29 #16
Argh... et screen Dump... det ville jeg blive ked af, da det som sagt ikke er færdigt, og et screen Dump af en ikke færdig side, er aldrig et godt førstehånds indtryk :O)

Argh, men så skidt da, men ha' lige i baghovedet at det ikke er færdigt!
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:31 #17
hvordan kan vi aftale at det kun er dig der ser det?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:38 #18
Har du ICQ?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:39 #19
Tjae, du kan måske sende en e-mail til pilehave@mail1.stofanet.dk og så tage mit ord for gode varer :)

Jeg kan ikke rigtigt tilbyde andet...

Jeg skal nok betænke at det ikke er færdigt endnu ;)
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2002 - 23:40 #20
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
22. oktober 2002 - 08:45 #21
hvor heldigt er det egentlig, at Stereo Studio (med o) ligger på adressen www.stereostudie.dk (med e)?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 09:03 #22
Godt spørgsmål, det havde jeg ikke engang set ;)
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
22. oktober 2002 - 09:05 #23
:o)...
Avatar billede martinfjensen Nybegynder
22. oktober 2002 - 12:41 #24
Syntes det er en god homogen og brugervenlig side! Dog syntes jeg, at der skulle arbejdes lidt med farverne! Jeg er ked af at sige at det desværre trækker det en smule ned. Ellers syntes jeg at i skulle arbejde lidt mere med indholdet. Det er lidt tyndt. Håber at dette giver jer lidt ny viden omkring jeres side.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:10 #25
Jeg synes at du har brugt en god opsætning (layout), og nogle utrolig gode farver som giver et god sammen spil.

Synes at kalenderen er en utrolig god måde at præsentere nyheder/arrangementer for brugeren. Glæder mig til at se siden med noget mere indhold.
I dit spørgsmål referere du til nogle sider, en side jeg bruger meget er www.cdskiven.dk som både er en internetbutik, men eksistere også fysik.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 17:10 #26
Der er nu lavet en smule om på siden, der er kommet overskrift på alle boxene, og den øverste menu er lavet med grafik.

Baggrundsfarven er ændret til at være grå hele tiden, da den røde var for dominerende.

Jeg vil gerne have lidt uddybning af kritikken af farverne, da jeg ikke helt ved hvad der menes.

Indholdet kommer som sagt, det er under udarbejdelse.
22. oktober 2002 - 17:13 #27
[har ikke læst de andres svar]

Den sorte text farve i de røde bokse, afstemmning ex., er for mørk, det er ikke til at læse hvad der står.

/Casper
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:25 #28
Der er sagt en del  så har ikke så meget at tilføje  dog vil jeg sige jeg ikke er helt enig med de rosende ord du har fået indtil vidre.

For det første er det lidt svært at vurdere når målgruppen ikke er sat  ellers har jeg ihvertfal overset noget :)  Er det unge der skal bruge den, altså nyt musik. er det ældre  lidt andet musik måske country, rock og sådan noget  eller hvad er det ?

For det andet syntes jeg den bliver en del ensformig med kun 2 farver og så den sort som tekst.  er enig i den røde og hvide er lækkere  men der manger altså noget mere da de fylder for meget de to farver.
Nu ved jeg ikke hvordan du vil have tekst området om det bare skal være gråt med hvid/sort skrift eller om der kommer noget grafik med i spillet som overksrifter feks.  det grafiske eller måske billeder ville måske kvikke det lidt op i det område tror jeg.
En anden lille detalje er en forside knap ??  ikke alle ved at man kan trykke på logoet for at gå til forsiden.

Kan forstå det er et projekt til en af de der it uddannelser. Nu ved jeg ikke hvordan det er der hvor du går, men der hvor jeg gik, tror jeg ikke den ville score top karakter, da de så meget på hvordan man kunne sig grafisk  men det ved du sikkert bedre end mig hvordan det foregår hos jeg. Tror jeg er blevet lidt hjernevasket fra den tid :)

Der var lidt håber det kunne bruges :)
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 18:35 #29
Primære målgruppe er 22-35 år (ca. 75%), den sekundære er 35-45 år.

Sitet dækker samtlige genrer.

Selve produktet (websitet) er ikke vægtet ret tungt i denne eksamensopgave, der er derimod den skriftlige opgave samt eksamineringen.

Et website handler ikke om grafik, men om kommunikation. Får man leveret sine informationer og sit budskab på en måde så folk kommer igen?

Derfor er sitet ikke designet til designere, men til almindelige mennesker.

Vi vil overveje alternativer til den sorte tekst :)
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. oktober 2002 - 20:07 #30
man kunne også sige det på en anden måde. Hvis du køber en bil og du ikke er bil forhandler  så ser du ikke på udseende ?  tror jeg 90% af folk der køber bil gøre også selv om de ikke har noget med biler at gøre til dagligt.
Så kan du prøve at overfører det til et website.
Hvis du ikke var webdesigner og kom ind på et site så du så efter om det var flot  ja ik ;)

Så det kommer da helt klart an på hvordan det er lavet og det kan man feks. gøre med grafik.

Nu kan jeg forstå at det er en butik du laver siden for ?  Prøv at gå der ind og lig mærke til om du kigger efter hvordan butikken er  tror jeg du gør  du tænker nok ikke over at du gør men tro mig gør du.

Men er enig i informationerne på sitet skal også være der.

så en hurtig konklusion

Flot grafik men ingen indhold    holder ikke
Ingen grafik  men indhold    holder ikke
Flot grafik  og indhold      det holder

Det skal så siges det behøves ikke være grafik  det kunne også være flot sat op med flotte farver osv.
Men det følges af og det gør det i alt hvad du har med at gøre i din hverdag.

Bil, tøj, mad osv. osv.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 20:53 #31
Altså jeg mener du forsimpler tingene meget.

Alle undersøgelser peger på at sålænge indholdet er i orden spiller designet ingen (eller mindre) rolle.

Hvilken uddannelse har du taget? Jeg gætter på noget grafisk, en branche der desværre ikke har ret godt fat i brugerundersøgelser og produktudvikling.

For lige at stille din tanke med bilen på højkant:

Der er omkring 2 mia. PC'ere i verden. Hvor mange af dem tror du _ikke_ er kedelige og grå?

Men vi bruger dem alligevel, fordi de er praktiske og i mange tilfælde unødvendige.

Men det er da en sjov tanke...
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 20:54 #32
Et andet eksempel:

Synes du selv www.google.com er lækkert designet (rent grafisk) ?
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:41 #33
Jeg forenkler det skam ikke.
Det med pcerne er et dårligt eksempel da man ikke rigtig har andre muligheder end en grå kedelig pc. Ved ikke hvor mange pcer du har set med lækker finish  jeg har set er par stykker :(  ellers er der mac  men så man jo over i noget helt andet.
så når man ikke har andre muligheder er det jo klart man bruger det man kan få.

google nej har hørt den mange gange og nej den er ikke grafisk lækker.  Men den kan hvad den skal.

Som jeg sagde før at en side er et samspil imellem design, layout, indhold, navigation osv.

Jeg er enig i at indhold er det vigtigste  men det skal aligevel se ordentligt ud.  google er ikke grim  men havde googlet set sådan her ud feks.  http://www.sydthy-webdesign.dk/  havde de nok lukket siden inden den var startet.

Men holder stadig fast på at design messig skal det se ordentligt ud ellers virker det ikke og sådan er det stadig med alt :)

Jeg vil næsten vædde med at hvis den side jeg vist dig gør  hvis indholdet er okay  og den ser ud som nu. får han ikke mange besøg.
Var indholdet okay og det var sat ordentligt op med feks. noget grafik ville det blive bedre.

De undersøgelse du snakker om vil jeg gerne se. Jeg har aldrig set en undersøgelse, som siger at hvis en side er sat grafisk flot op med samme indhold vil virke dårligere end en side der ser skrækkelig ud vil.

Ved godt det er måske simpelt sat op  men det er enlig det det drejer sig om.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:50 #34
der er noget andet der måske undre mig lidt  er at du får dit design vurderet nu uden der er noget indhold.
Men aligevel siger du at alle undersøgelser siger og jeg citere Alle undersøgelser peger på at sålænge indholdet er i orden spiller designet ingen (eller mindre) rolle.

Hvorfor så få det vurderet  da du ved at det først gælder når indholdet kommer på. Det siger dine undersøgelser jo
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2002 - 22:37 #35
Hold nu op :)

Jeg får vurderet designet, og det kan man godt uden indhold.

Jeg siger ikke at designet behøver at være grimt for at siden bliver brugt, men jeg mener selv at det er helt OK det jeg har lavet.

http://www.teamdesigner.dk er jo heller ikke noget grafisk vidunder, men hvis indholdet er iorden kommer folk vel igen uanset hvad.
Avatar billede michael-k Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:28 #36
Det er jo som man ser på det.
Tror i bund og grund du blev sur fordi jeg kom med lidt negativt. Også i orden men syntes det er plat at komme med argumenter du ikke kan stå indefor.
Men okay lad det ligge. Får vist ikke ud af at blive ved da du åbenbart er kloger end de fleste :)
Avatar billede osaka_san Nybegynder
22. oktober 2002 - 23:30 #37
>Synes du selv www.google.com er lækkert designet (rent grafisk)

Google r0x0s set fra et visuelt GUI perspektiv. Intet overflødigt og alt hvad du behøver lige ved hånden. Jeg drømmer om natten at få lov til at lave så simpelt et interface til så kraftfuld en back-end... uhhhh...mmm..google....

/G
Avatar billede daniel_d Nybegynder
23. oktober 2002 - 00:49 #38
Lige mine 5 cent til debatten om design og indhold. Jeg arbejder selv med webdesign m.m. og sætter da i høj grad pris på et pænt design. Besøger jeg en ny side lægger jeg klart mærke til hvordan designet tager sig ud, men i 99% af tilfældene er det ikke derfor jeg besøgte denne side. Jeg besøgte siden fordi jeg ønskede informationer. Derfor mener jeg ikke at man 100% kan afskrive designet/layoutet som værende en kilde til at folk kommer igen.

Men jeg er enig i, at informationerne på siden vægter tungest. Dog spiller navigationen en væsentlig rolle. Kan folk ikke finde rundt på siden, nytter det ikke at der ligger en masse information. Folk kan ikke finde dem.

Er designet tudegrimt vil nogen måske ikke engang undersøge om informationerne rent faktisk er der.

Jeg har hørt, men ikke selv læst, at de sider med flest besøgende, er de sider hvor der oftest bliver tilføjet ny information - ikke nødvendigvis de sider med det pæneste design. En "knaldhamrende" flot hjemmeside med gammel information som ikke opdateres er som et gammelt ugeblad. Ikke meget værd, og bliver sjældent brugt.

Omkring din side, så synes jeg du skulle udskifte dine menutitler til alm. tekst. Det du har lavet nu i et billede kan du også lave med alm. tekst. På den måde vil din side loades hurtigere uden at du går på kompromis. Du kunne evt. lave nogle onmouseover / click events. Måske en markering af de røde kasser med en sort eller mørkgrå ramme i 1px. Måske også lidt mere "grafik" i toppen hvor du har "music"

Mvh
Daniel Duvald
Avatar billede master_nemo Nybegynder
23. oktober 2002 - 16:21 #39
fedt design....viser bare hvor lidt der skal til, for at lave noget flot
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2002 - 23:42 #40
Tak for feedback til alle, der er ikke rettet så meget endnu, men det kommer :)