Avatar billede jalaboo Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal et godt projektstyringssite kunne?

jeg går med tanker om at lave et site som skal kunne styre projekter.

hvad skal et sådant system kunne?
Avatar billede keysersoze Guru
02. oktober 2000 - 11:33 #1
kunne lave hele projektet ;o)
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:41 #2
tid og resource management. kunde styring, versionering. osv
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:42 #3
men kan du lave systemet således soze siger, så er jeg potentiel kunde :)
Avatar billede prodic Mester
02. oktober 2000 - 11:43 #4
det lyder som noget af et projekt at kaste dig ud i, hvis du er itvivl om hvad et sådant site skal indeholde.

Men det skal vel indholde alle de forskellige elementer der er i et projekt fra start til slut.
Det bliver noget af et site, skal jeg love for. Held og lykke.
Avatar billede jalaboo Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:02 #5
prodic: oh really?  :)

ljweb: du er på sporet, men kan du gå mere i dybden?
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:21 #6
men kan du lave systemet således soze siger, så er jeg potentiel kunde :)

jalaboo >> har du erfaring med lignende systemer ???

kundestyring er ligefrem... Kunde data, kontaktnavne, telefon, adresse, betaling, ordrer, fakturaer, kommentarer, domæner, passwords ...

tid... hvor lang tid er brugt på hvilke projekter, hvornår, hvorfor, hvad blev der lavet, outstanding issues, af hvem

resource >> hvem har lavet hvad (flerbruger system)

versionering >> hvis du fx. arbejder med en php fil vil det være suverænt at have en kopi af hvert enkelt step således hvis noget ikke virker så kan man se hvad forskellen fra tidligere version var, sammenligningsfunktion, hyldevarer, dokumentation, notater m.v.

det er blot nogle emner at overveje når du laver et sådant system
Avatar billede limemedia Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:22 #7
hmm, jeg gentager vist mig selv :)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:28 #8
MS Project 2000, der er web-interface indbygget.
Avatar billede jalaboo Nybegynder
02. oktober 2000 - 12:37 #9
ok, det ser stort ud. Hvis vi skulle holde os til de simple uundværlige ting. Hvad skal der så være for at det kan bruges?
Avatar billede jakobam Nybegynder
23. februar 2003 - 14:19 #10
Tjah - mine erfaringer er, at når folk taler om projektstyring, så mener de typisk to ting (alt efter medarbejder-profil): Projekstyring (GANTT-kort, ressourcestyring etc.) og tidsregistrering for at kunne følge projektet.

Så som jeg ser skal et projektstyrings-værktøj indeholde:

Projektstyiring
- Faseplaner
- Milestones
- Timetildelinger
- GANTT-kort
- Projektrapporter
- Indtjening og dækningsbidrag

Tidsregistrering
- Ugeseddel
- Udlægs- og rejseafregning
- Opgaver (tasks)
- Personlige rapporter (tildelte timer, opgaver, tilgodehavender)

Jeg arbejder selv med projektstyringsværktøjer til daglig - se evt. hvordan vi har forsøgt at løse dette (http://www.timelog.dk).
Avatar billede kela77 Nybegynder
01. december 2004 - 16:29 #11
Ovenstående system ser fint ud, men hvad koster det ?

Prøv at kigge på [ http://www.dynamicorder.dk ].

Dette er et webbaseret tidsregistrerings- og projektstyringsværktøj, der IKKE koster en bondegård !