Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:52 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

ME-XP

hej alle

kan i ikke hjælpe mig igennem en opgradering af et styresystem??? hvad skal jeg gøre for at det kører problemfrit.. skal jeg formatere??? hvordan gør jeg det??? er der noget andet jeg skal vide???

med venlig hilsen 2ny
Avatar billede krukken Juniormester
21. oktober 2002 - 19:53 #1
Jeg fortrk en ren instalation af XP, og bootede derfor direkte fra XP-cden, og fulgte instuktionerne!
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:54 #2
okay venter lige på om der er andre svar men indtil videre skal du have tak!!!
Avatar billede krukken Juniormester
21. oktober 2002 - 19:55 #3
Hvis du har et stort grafikkort, som gforce ti4200, eller derover, kan du få problemer med at den går i står, og ikke begynder at installere. Det er derfor måske smart at have en grafikkort, til en PCI-slot liggende når du begynder!
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:56 #4
mener at det er et geforce 3 ti200 er det et prob.???
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. oktober 2002 - 20:00 #5
Altid en ren installation, og især nor vi taler fra ME. Me er noget skod og for ikke at formukse (der er der faktisk noget der hedder) så ville jeg formatere og starte helt forfra, det tager lidt længere tid, men giver langt det bedste resultat
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:03 #6
jeg er jo selvfølgelig interesseret i det bedste resultat... men hvordan formaterer jeg så???
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:05 #7
helt fra bunden da jeg ikke kan betegne migselv som ekspert...
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:07 #8
overhovedet!!!
Avatar billede 2ny Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:14 #9
lidt hjælp tak eller et sted hvor jeg kan læse mig til det???
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. oktober 2002 - 20:38 #10
find en dos promt (normalt i start eller klik kør... og skriv cmd)
skriv format c: og følg derefter anvisningerne.

Inden du gør dette skal du have reddet alt den data du ønsker at bruge i det nye system. Det kan f.eks. være dokumenter, mails, adresser osv
Avatar billede krukken Juniormester
21. oktober 2002 - 21:43 #11
Installationen:
Installationen af Windows XP foregår ved at starte computeren med CD'en husk dog at sætte din bios til at boot op på din  cdrom
kan du så ikke af uforklarige årsager ikke boote op på din cdrom kan du evt hente boot/start disketter her 6 stk ialt hent
dem nu for en sikkerheds skyld det kunne jo være ik og så er det for sent.

Pro: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33291

Home: http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33290

og her efter kommer Installationsguiden som hjælper dig gennem hele proceduren hvor du både kan formater og opdele din HD
ganske som i den gamle fdisk (95/98/me) men bare meget nemmer her

Under installationen får du mulighed for at vælge hvilket drev XP skal installeres på. Det er muligt at installerer
Windows XP sammen med et andet Windows, hvis du ønsker det. Du får så en bootmenu i opstarten hvor du kan vælge system.
Avatar billede 2ny Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:25 #12
takker for hjælpen begge svar var gode så derfor deler jeg pointene imellem jer!!!