Avatar billede suffer Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

2200Xp+ og et Chaintech Aprogee Bundkort.... overclock?

hejsa jeg har købt noget nyt udstyr, og jeg vil gerne have overclocket min cpu så meget som muligt UDEN at unlocke den..... hvordan gør jeg, der følger et program med min bundkort, hvor man kan ændre alt fx Vcore (som jeg ved jeg skal bruge) og alt sådan noget
håber sq i genier kan hjælpe hilsen SuffeR
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:39 #1
Sæt FSB op, indtil maskinen begynder at køre ustabilt... Hold godt øje med temperaturen, men ellers skulle der ikke være mange ben i det...

Afhængigt af din PSU, dine RAM, grafikkort og hvad du ellers har proppet i PCI-portene vil jeg tro du kan klemme FSB'en op omkring 143Mhz, men det er svært at sige på forhånd.
Gå opad med relativt små skridt ad gangen; 1Mhz på FSB'en ad gangen må være optimalt, indtil maskinen går i stå ved en benchmark...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:39 #2
Det er altid bedst at prøve sig frem...
Avatar billede suffer Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:42 #3
hmm ok sidste gang fiik jeg den glemt op på 2Ghz fra 1800mhz (self.) også frøs maskinen men det jeg ik ved er hvor meget jeg skal sætte Vcoren op med?....
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:48 #4
Så lidt som muligt :o) Jo mere strøm du knalder gennem den, jo varmere bliver den!

Giv den som sagt det mindste hak opad (typisk skal der ikke ret meget til) og øg VCore indtil det kører stabilt.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:51 #5
Men jeg tror nu ikke du får FSB'en meget højere op! Så vidt jeg kan se på det hele, er du RET tæt på 150Mhz... Men målet er måske at nå 166Mhz på FSB'en?

166*13,5 = 2241Mhz
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 22:42 #6
ARh-YEAH - takker :o)

Men gider du gøre mig den tjeneste at holde mig opdateret med dine resultater?
Avatar billede suffer Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:08 #7
jo da ok.... hmm jeg har fået den op på 140 i fbs.... mit mål er 2ghz ligsom en 2400+'er
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 11:07 #8
Så skal du jo have den op på 148Mhz på FSB'en... Huha, det er alligevel en del!

Kan du komme til at låse frekvensen på PCI-portene???
Avatar billede suffer Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:55 #9
hmm ved ik hvad du mener
Avatar billede suffer Nybegynder
22. oktober 2002 - 16:57 #10
men ellers er der et godt stykke der op
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
22. oktober 2002 - 21:47 #11
Jeg ved at nogle bundkort gør det muligt at fastlåse clockfrekvensen på PCI-portene, der ellers ændres i takt med at FSB'en øges...

Jeg mener det forholder sig således:

Det midterste tal er clock-frekvenserne for PCI-portene, og som du kan se øges det som nævnt.

Man kan så låse clock-frekvensen på nogle bundkort, så man undgår evt. konflikter p.g.a. hardware der ikke kan klare en alt for høj clock-frekvens...