Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2002 - 12:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar : hvilke mailservere til udgående post

Hejsa

Min bærbare bruges nu både via min stofanetopkobling og via alm. 56K modem.

Når jeg er koblet på via StofaNet kræves StofaNets server til udgående post.
Via TDC/modem skal det være gennem TDC server til udgående post.

Hvorledes løser jeg dette problem, så det bliver let at bruge i det daglige?
Avatar billede kane Juniormester
21. oktober 2002 - 12:41 #1
du laver vel bare to kontis........en med strofa opsætning og en med TDC's
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2002 - 12:44 #2
men - udgående post følger jo den valgte standard email og dermed også den dertil hørende udgående mailserver?!
Avatar billede kane Juniormester
21. oktober 2002 - 12:48 #3
ja hmmm kan du ikke bruge samme udgående post? brokker SF eller TDC sig over det?

tænker på om du får fejl, hvis du kun bruger TDC eller SF
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2002 - 13:07 #4
ja, begge brokker sig og kan/vil ikke sende emailen....
Avatar billede kane Juniormester
21. oktober 2002 - 13:13 #5
ok, men så må du lave 2 samme kontis med hver deres udgående og sætte den ene til standard når du bruger TDC og den anden til standard når du bruger SF.
Avatar billede espersen Novice
21. oktober 2002 - 13:18 #6
det virker bare lidt for manuelt - der må være en nemmere måde..
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. oktober 2002 - 13:30 #7
Der er ingen lettere måde.

Der er som jeg ser det to løsninger.

Du kan opsætte en mailserver på din bærbare, der så klare kommunikationen ud af maskinen til dine to mailkonti. Lidt at skyde spurve med kanoner i dit tilfælde.

Eu kan konfigurere to mailkonti i din mail klient. Hvis du bruger outlook, kan du selv vælge om den skal hente/sende fra begge eller den ene eller den anden. Det er din løsning. lidt opsætning første gang og derefter køre det
Avatar billede tgf Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:33 #8
hvad med at oprette dig med logon i dit windows så kan du jo vælge inden du starter windows. det er hurtigt gjort i alle windows versioner.
i den ene kan du så bruge en TDC konti og den anden stofanets.
Avatar billede espersen Novice
22. oktober 2002 - 11:01 #9
>tgf : altså gennem windows-logon ?
Avatar billede kane Juniormester
22. oktober 2002 - 11:10 #10
hvilken win bruger du?

i win 2000 kan du lave 2 bruger en med hver deres ting i, så du kan kalde den ene bruger for tdc og den anden for SF, så hvis du vælger tdc så er det kun mailopsætningen for tdc du ser.

og det er i kontrolpanel/bruger og adganskoder
Avatar billede espersen Novice
22. oktober 2002 - 14:15 #11
jeg bruger Win98 på den bærbare (pga. begrænset processorkraft)
Avatar billede tgf Nybegynder
22. oktober 2002 - 22:58 #12
hej.
hvis du vil lave flere bruger i win98 går du ind i kontrolpanel/brugere.
du kan være rolig alle dine programmer og data vil være tilgængelige i de forskellige profiler du bruger.
mvh
Tgf