Avatar billede kermit23 Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ORDER BY

Hejsa

hvordan kan jeg trekke de fem besdte links ud af en mySQL databse, jeg har hits tæller til mit linksýstem så den tæller hvor mange hits det link har haft.
Jeg vil gerne havde at den trkker de mest beøsgte links ud af databasen, jeg buger denne kode \" order by id desc \" til at trække de nyeste links ud med.

/Kermit23
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:50 #1
ORDER BY hits DESC

smide det ind sidst i din SQL sætning
Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:52 #2
og...
LIMIT 0,5
helt til sidst

- Anders
Avatar billede lojmann Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:53 #3
Ohh ja:)

Dvs:

SELECT * FROM links ORDER BY hits DESC LIMIT 0,5
Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:58 #4
:o)
Jepper...

- Anders
Avatar billede barlach Nybegynder
02. oktober 2000 - 09:39 #5
hva\' gør LIMIT 0,5 ?
Avatar billede geko Nybegynder
02. oktober 2000 - 09:45 #6
Den starter med resultat nummer nul og tager de fem første poster, hvis du feks ikke vil have det mest populærer link kan du skrive

limit 1,5

istedet
Avatar billede kermit23 Nybegynder
02. oktober 2000 - 15:22 #7
øhhhm, det ser ikke rigtig ud tila t virker , jeg har lavet LIMIT om til 1,5

du kan se hvad den gør her:

http://www.rasmusstyrk.dk/udvikling/jokesystem/jokesystem.php3

det er godt nok til et jokesystem.

PS. den skriver ikke de 10 bedste ud, den skriver kun 2 ud se selv:)
Avatar billede geko Nybegynder
02. oktober 2000 - 19:17 #8
Hmmm... prøv at smide et mellemrum ind... nej vent lidt... det er nok fordi du ikke har poster nok i din db... den viser jo kun tre oven over (right?)
Avatar billede kermit23 Nybegynder
02. oktober 2000 - 19:39 #9
jeps, skal jeg prøve at poste en masse tests og se hvad den gør