Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:53 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Installation af Win2K Server

Under installationen af Win2K Server, kommer den med en "Malfunction", når den er ved at søge efter plug 'n' play enheder. Der kommer ik' en fejlbeskrivelse eller et fejltal, blot en blå skærm hvor der står "Malfunction". Nogen der har prøvet nogen lignende og som kender et evt. svar ?!

Fejlfinding af alt hardware i computeren er afprøvet. Alt har været udskiftet med noget nyt.

/Sympotonic^
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:58 #1
på nær mobo?
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:13 #2
Hold nu stille Puff :)
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:11 #3
Har du prøvet med et andet cd-rom drev? Jeg ville prøve følgende 2 ting, nyt cd-rom og evt. at lave en kopi af cd-rom'en.

Jeg har ikke prøvet det eksakte problem, men har prøvet windows 2000 installeren går ned pga. cd-rom drev før (sådant set også med NT4.0 der er det bare for nye drev som er problemet).

Hvis du bruger VIA Chipset ville jeg prøve at installere en select version som indeholder SP1 eller over, da Win2k release version og VIA chipsets ikke er venner.

Held og lykke :P
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:14 #4
Den version vi bruger her på arb. er SP1 af Win2K Server og det er den originale skive, så tror ik' det er fordi der er læse problemer. Men prøver lige det med CD-Rom drevet... tnx 4 now :)

/Sympotonic^
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:17 #5
Og det er en Select aftale, ved dog ik' om det er SP1, men finder lige ud af det...

/Sympotonic^
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:24 #6
Nu blander jeg lige det hele lidt sammen... shit oz... det er en Select aftale af Win2K Serber SP1...
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:28 #7
Select cd med SP1 - ok, well, problemet i cd-rom fejl tilfælde er den skrivebeskyttelse MS bruger til deres cd'er. Og en kopi kan nogle gange komme udover det (det er altså ikke en læse fejl jeg tænker på, men en teknikalitet :P).
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:34 #8
Frækt... :)
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:46 #9
Installing Devices, setup is detecting and installing devices on your computer...den når 3/4 (lige efter den har testet grafikkortet (blinkende skærm)), og så kommer denne meddelse :

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

*** The system has halted ***

Prøver at skifte CD-Rom drevet og prøver samtidig også med en kopi af Win2K Serber SP1 :)

// Sympotonic^
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:06 #10
Ain't working, tnx. anyway :)
Avatar billede deternal Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:09 #11
doh :( hvad så med at formattere hd og så kopiere install filer over til hd og prøve den vej?
Avatar billede lassebm Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:14 #12
Burde jo ikke sige noget, om man installere fra cd' eller harddisk. Desuden er 4 forskellige skiver blevet testet nu, og 3 forskellige cd-rom drev.. Ram er blevet skiftet ud med nogle andre, harddisk er ligeledes blev skiftet ud med et andet (både PCI og AGP), og harddisken er også skiftet....

Konklusion so far: Mobo skrewed....
Avatar billede upaz Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:18 #13
BIOS --> Load safe settings

bare et forslag
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:12 #14
Hvis man 'BIOS ---> Load Safe Settings', fryser den når den når til selv samme stadie...
Avatar billede sympotonic Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:48 #15
Da jeg så genstartede efter den var frosset og bare lod den køre igennem processen igen, virkede det. Så upaz lig venligst et svar, så jeg kan give dig points...

// Sympotonic^
Avatar billede upaz Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:50 #16
hmm, okay
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. oktober 2002 - 06:34 #17
Opdatere BIOS.
Avatar billede upaz Nybegynder
23. oktober 2002 - 08:20 #18
Hvis du vil give mig nogle point, så her er et svar.
Avatar billede upaz Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:42 #19
ku ku!!
Avatar billede upaz Nybegynder
24. oktober 2002 - 09:27 #20
Er man gået i dvale?
Avatar billede hsm Nybegynder
30. oktober 2002 - 19:24 #21
Dit problem kan også skyldes mass storage device. Anvender du en RAID controller? Har du prøvet med en anden?
Avatar billede kelly_bb Nybegynder
05. november 2002 - 14:28 #22
Det kunne godt lyde som en fejl med din controller på din bund, eller også kan det muligvis være dine RAM....
Jeg må dog sige at jeg ikke lige har oplevet det problem som du har men ligende...