Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 21:41 Der er 18 kommentarer og
3 løsninger

HASTER!! Udskrivning fra frames...

Når jeg vil udskrive en side der er bygget op med frames kommer der automatisk en sort/grå \"ramme\" omkring... det er kun når jeg vil udskrive begge frames på eet papir, ikke hvis jeg vælger at udskrive een frame af gangen!

Hvordan fjerner man den?
Jeg HAR fjernet titel, sidenr, url og dato.
Framespacing og frameborder er begge = 0.

OBS: Man kan kun se den sort/grå \"ramme\" når man går ind i \"vis udskrift\" og på selve udskriften... det er ikke en del af designet!

Det er ikke på nettet, men det er ved alle frames det kommer!!

- Anders
Avatar billede mpj Nybegynder
01. oktober 2000 - 21:45 #1
hmmm dette spm. minder mig om noget...! :o)
Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:07 #2
KOM SÅ... :o)

Nu endnu flere point... haster...

:o)

- Anders
Avatar billede mpj Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:39 #3
Jamen lige meget hvor mange point du har ved jeg det ikke...

Men jeg undersøger det, da det faktisk kunen være meget sjovt!
Avatar billede mpj Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:44 #4
Det var mærkeligt...
Nu er den grå linie væk...!
Hvilken browser bruger du?
Avatar billede snedled Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:48 #5
hmmm...
Har du også tilføjet border=\"0\" ?
Det er (vist) ikke nok kun med frameborder.....

/snedled
Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:55 #6
Jeg bruger MSIE5.5DA...
Printeren er en HP870Cxi...

Ja, border=\"0\" er skrevet...

- Anders
Avatar billede logout Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:51 #7
øhh har du prøvet \"udskriv som på skærmen\" indstillingen i printer opsætningen?
Avatar billede haldesign Nybegynder
01. oktober 2000 - 23:54 #8
Jep... det er det jeg gør!!

Rammen er der stadig!!

- Anders
Avatar billede logout Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:04 #9
Jeg har lige testet det i IE5
hvis du sætter frameborder=0 virker det!!
Avatar billede logout Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:09 #10
prøv selv at lav test1.htm og test2.htm

<FRAMESET FRAMEBORDER=\"0\" FRAMESPACING=\"0\" BORDER=\"0\" ROWS=\"50%,*\" COLS=\"100%\">
    <FRAME SRC=\"test1.htm\" NAME=\"Ramme 1.1\" SCROLLING=\"auto\">
    <FRAME SRC=\"test2.htm\" NAME=\"Ramme 2.1\" SCROLLING=\"auto\">
</FRAMESET>
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:12 #11
Der er ingen forskel...!

- Anders
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2000 - 00:25 #12
Hvilken site drejer det sig om, så vil jeg lige prøve at udskrive denne.
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 00:35 #13
Det er desv ikke tilgængeligt... (regnskab)

MEN det er med hvilken som helst side i frames jeg har problemet... se f.eks.: www.halnet.subs.dk

- Anders
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2000 - 01:35 #14
Det kommer an på hvilken udskrivnins måde man vælger, ved udskriv via filer kommer alt med endda 2 ekstra sider uden noget på, hvilket må skyldes en eller anden programmerings lus vil jeg tro. Ved udskrift ved hjælp af højre mussetast, kommer kun den del af siden ud, som jeg beder om, så der er det ok. Det er det andt jo faktisk også når man beder om hele siden.
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:14 #15
Der er en ramme omkring hos mig...!

- Anders
Avatar billede logout Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:38 #16
Jeg tror de fleste (som jeg) troede at problemet var løst, når
man ikke kan se rammen m e l l e m de to frames ... problemet er jo
den &%¤/&¤/ ramme r u n d t om dem begge. Jeg kan heller ikke få
den til at gå væk .... Prøv i stedet at ændre bordercolor til white??
Når du nu ikke kan få den væk må du vel lære at leve med den.

/logout
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 10:56 #17
Haha... ja, det kan være... men den burde da kunne komme væk!
Kharder har foreslået en opdatering af driver til printer... det prøver jeg!

(omkring betyder ikke imellem!)

- Anders
Avatar billede logout Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:01 #18
ja måske men jeg bruger den seneste printerdriver til en 895cxi\'er og der ser jeg det samme ....

>(omkring betyder ikke imellem!)
Ja ja man lærer jo så længe man lever!
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:05 #19
Jeg takker for de gode forslag... jeg har lavet en midlertidig nødløsning med tables i stedet for frames!!

- Anders
Avatar billede haldesign Nybegynder
02. oktober 2000 - 11:07 #20
Håber det er fint jeg gør sådan her... (point)

- Anders
Avatar billede snedled Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:54 #21
hmmm.. hvis var idéen?

/snedled

:0)