Avatar billede opelfreak Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

computers opbygning

Hej

JEg skal lave en opgave i engelsk og vil skrive om Ram og lydkort men kan ikke finde en side som beskriver de 2 ting på Engelsk hvis nogen kan hjælpe ville jeg blive glad
Avatar billede p2 Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:48 #1
SKulle du ikke lave en opgave?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:48 #2
Avatar billede bbs Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:49 #3
Random Access Memory; arbejdslager;
den del af computeren hukommelse - der måles i MB - hvor man både kan læse og skrive data.
Består af elektroniske chips, hvori der findes en kondensator for hver bit, der skal opbevares. Disse små kondensatorer taber spændingen meget hurtigt, hvorfor de skal genoplades mange gange i sekundet, hvilket sker automatisk når computeren er tændt.
Når strømmen afbrydes, ophører genopladningen og kondensatorerne aflades i løbet af brøkdele af sekunder og alle dataene går tabt.

Lydkort

udvidelseskort, der benyttes til at frembringe lyde via computeren.
De mest udbredte er Sound Blaster.

Lånt fra www.it-leksikon.dk
Avatar billede webmasterdk Praktikant
20. oktober 2002 - 22:52 #4
<citat>
De mest udbredte er Sound Blaster.
</citat>
Aha, man man fremhæver vel ikke specifikke produkter som leksikon :)
Avatar billede opelfreak Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:52 #5
ikke nogen som kender nogle sider hvor der står en rigtig god beskrivelse af de ting på engelsk
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:54 #7
22. oktober 2002 - 18:14 #9
RAM
Random access memory (RAM) is the best known form of computer memory. RAM is considered "random access" because you can access any memory cell directly if you know the row and column that intersect at that cell.
(taget fra http://www.howstuffworks.com/ram.htm , der er mere )

---------------------------------------------------------------------------

Soundcard
The voice in your computer that lets you know when you've received a new e-mail is made possible by the sound card. Before the arrival of sound cards, personal computers (PCs) were limited to beeps from a tiny speaker on the motherboard. In the late 1980s, sound cards ushered in the multimedia PC and took computer games to a whole different level.
(og du kan hente mere på http://www.howstuffworks.com/sound-card.htm )

nemmere bliver din "opgaveskrivning" da vist ikke  ;-)
Avatar billede opelfreak Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:36 #10
JA men jeg skal bruge meget mere om det .?
22. oktober 2002 - 18:59 #11
ja, men så skal du jo læse mere på de link jeg har givet ...  hvilket niveau skal opgaven da skrives/"copy-paste's" på ?
Avatar billede opelfreak Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:17 #12
Det er ikke det det kommer an på jeg skal jo bare skrive lidt om det og ik afleverer 5 linier
22. oktober 2002 - 19:23 #13
ja, men har du læst på nogle af de sider folk har givet dig ...  Og niveau'et har vel en betydning - hvis man skal finde tekster til dig. Skal du forklare dig overfor din gym-lærer eller eller 'fessoren på UNI, så kræver det vist lidt forskellige versioner...
Avatar billede opelfreak Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:25 #14
Det er bare en opgave som skal afleveres på Teknisk Skole
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
06. januar 2003 - 18:42 #15
tak for point