Avatar billede beanworld Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:11 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

PC "crasher" når der kopieres over netværk

Hej!

Jeg har nogle PCer, og jeg har det problem at når man kopiere til en af dem, går den ned. Jeg har prøvet en masse for at få systemet til at virke, lagt windows ind igen opdateret det igen osv.. Men lige meget hjælper det, for den ene PC bliver ved med at gå ned når der skal kopieres filer (ghost kloner) over nætværk. PCen virker fint når man arbejder med andre programmer over nætværk, men den går ned når man bruger windows netværk til at kopiere med...?

Er der nogle der har nogle ideer til hvad der kunne være i vejen? For netværket virker godt nok, og bruges til meget andet, men når man forsøger ovenstående går PCen "kold" - billedet fryser og man kan ikke engang trykke CTRL ALT DEl.

Mvh. Christian Solgaard Madsen
Avatar billede rs2000 Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:01 #1
Det samme har jeg engang oplevet med en ny pc.
Det var en stang ram der var skyld i det.
Den kunne godt når jeg pillede kabinetsiden af den,så den kunne køle lidt bedre.
Det kunne du jo prøve også.
Avatar billede mindfields Nybegynder
21. oktober 2002 - 00:24 #2
okay prøv at gå ind til din mappe med Network Connections. og vælg dit
local area connection properties også ned på IPX/SPX og gå ind i properties
og sæt den til frame type : ethernet 802.3
også skulle den meget gerne virke
/mind
Avatar billede beanworld Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:45 #3
Jeg har fået det til at virke, ved at installere de nyeste VIA chipsæt drivere.... men i får lidt point alligevel!