Avatar billede tlunde Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:30 Der er 11 kommentarer og
4 løsninger

Nyt kabinet...

Hejsa ekperter...
Jeg skal have fundet et nyt kabinet, men leder efter sites på nettet, der handler/vurderer kabinetter.

Jeg havde tænkt med noget i stil med Thermal Take kabinetterne, men er der andre I kunne anbefale?? Det skal gerne være et kabinet der er stilrent, sort og forholdsvis støjsvagt...

Venlig Hilsen
Thomas Lunde
www.thomaslunde.dk
Avatar billede sargon Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:33 #1
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667900 <--- det der bare i alliminum .... det er bare for FEEEEEEEEEE
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:33 #2
www.tweakup.dk har testet nogle af Thermal Take kabinetterne.
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:36 #3
Avatar billede tlunde Nybegynder
20. oktober 2002 - 21:11 #4
Er der nogle der har nogle erfaringer med Chieftec kabinetter?? Er det nogenlunde støjsvage??
Avatar billede klodoven Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:00 #5
jeg tror ikke at der er blæsere i normale Chieftech kabinetter. (Ret mig hvis jeg tager fejl) :)
Avatar billede gsimo Nybegynder
21. oktober 2002 - 01:35 #6
Har et chieftech kabinet. Sidder en blæser i sidden når man får det.
Er plads til at sætte 4 extre kabinet blæsere i, 2 foran og 2 bag.
Har isoleret mit med MagicFleece og sat ultre low noice kølere <12db så der kommer ikke ret meget larm fra det.

Ellers er mit indtryk af den slags kabinetter at det stort set bare er navnet der er forskelligt. Om det er thermal take eller chiftan går det ud på et. Men en ting er sikkert. Det er alt alt for fede kabinetter de laver. De 800 jeg gav for mit har jeg ikke fortrydt på noget tidspunkt
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. oktober 2002 - 07:44 #7
gsimo >> Okay, det lyder sgu fint! Jeg har tænkt mig at købe det chieftec sorte kabinet til 850 ca, men en 1800 AMD processor. Hvad for en køler er det så der er god at smide derpå? Hvad er det for en du har købt, og hvad er det andet der: MagicFleece??

Håber på lige lidt mere hjælp...
Takker!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:03 #8
MagicFleece er en form for isolering, som er med til at støjdæmpe dit kabinet MEGET, du køber nogle stykker at det og klipper det til så det passer til dit kabinet.

mht køler, ville jeg vælge en Themal Take silent viking op til xp2000+. Den køler godt og så har det et støj niveu på ca 21 db, og den er ikke så dyr.
Avatar billede gsimo Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:08 #9
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404657945

Du kan få Noice Control kabinetter hvor det er lagt ind i + en whisperbox til at sætte bag på din computer til at fjerne meget af den lyd der kommer ud der hvis det er en meget lydløs com du går efter. (www.webconsult.dk)

Jeg kører med:
på mit grafik kort:
http://www.mm-data.dk/shop/productinfo.asp?id=445

chippen på mit mobo: (bare sort)
http://www.mm-data.dk/shop/productinfo.asp?id=273

cpu:
http://www.mm-data.dk/shop/productinfo.asp?id=141
Sat en 9 db køler til pga den der kom med larmede formeget

Hvis du kører med en silent viking, kan du altid skrue ned for strømmen til køleren eller sætte en anden på, hvis den skulle larme for meget

Psu også sat en 9 db køler i

Men det var kun lidt tips hvis du går efter det helt lydløse.

Mit kabinet er et blåt chieftec scorpion meditower (sort model her)
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737901
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:01 #10
Okay, lige en sidste ting, hvis i gider...

Jeg har tænkt mig at købe det cheiftec kabinet som her:http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404737901

Lige nu har jeg bare et alm. GeForce 2 MX 32 Mb, men køber dette:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364577972

Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg køber de overnævnte ting, er det så nok for mig at købe:
http://www.mm-data.dk/shop/productinfo.asp?id=231 for at holde min computer nogenlunde støjsvag, eller skal jeg til at købe en større og bedre køler til både CPU og grafikkortet som gsimo foreslog??

Lige nu har jeg bare en 1 GHZ med en køler som fulgte med da den blev købt. Kan det godt være den der laver den støj jeg kan hører når maskinen kører, eller skyldes det også andet??

Håber på lidt sidste hjælp.
Thomas Lunde
www.thomaslunde.dk
Avatar billede gsimo Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:11 #11
Fjerner du en støjkilde er der den næste der genere dig. Er svært at fjerne alt larmen fra din pyde.

Kommer an på hvor mange penge du vil bruge på det, og om det er nødvendigt?

Min com stor 1 m fra min senge og kører 24/7.

Jeg vil foreslå dig at du køber kabinet + grafikkort og beholder de andre ting. Finder ud af om det larmer for meget eller ej. Først der efter går du igang med at fjerne lydene.

Hvis du har en psu i dit gamle kabinet, kan du beholde den, og købe det chieftec kabinet uden, så spare du 200 kr eller noget i den retning. (kan ikke huske hvor jeg så at man kunne få dem uden)

Angående støjkilder har du din psu, cpu køler, gpu køler, hdd, evnt chip køler
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:21 #12
okay, det vil jeg da så prøve gsimo...Jeg prøver først og fremmest at købe kabinettet, grafikkortet og de isoleringsplader...det kan kun blive bedre end det kabinet jeg har nu...takker for den gode hjælp!
Avatar billede gsimo Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:32 #13
Held og lykke med det =)
Avatar billede tlunde Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:33 #14
Jo tak! Jeg tror og hbåer på at det skal blive godt...
Avatar billede klodoven Nybegynder
21. oktober 2002 - 19:09 #15
Takker for points, og god fornøjelse med det. :DD