Avatar billede hpf Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:58 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

fjernelse af nyt icon

På proceslinien nede "ved uret" er der dukket et nyt icon op som jeg ikke aner hvad betyder, der er intet pop-up skilt når pilen hviler derpå, der sker intet ved hverken hø eller ve klik på det.
Beskrivelse
: grå pil der peger nedad, blå ramme omkring.
win 98se
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:59 #1
start >Kør > skriv msconfig - og se om der starter nogle skumle programmer op sammen med windows
Avatar billede jaze Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:01 #2
tryk på din startknap->under kør skriver du msconfig

Gå hen under fanen start og fjern det punkt du ikke vil have til at starte med Windows.

Vær lige sikker på hvad det er du fjerner ;o)
Avatar billede hpf Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:10 #3
Har været der men kan ikke se der er noget nyt
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:19 #4
brug denne, den kommer lidt mere rundt i krogene http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml

pak den ud og find den i kontrolpanelet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:20 #5
når du fjerner en ting i Startupcontrol forsvinder den ikke helt, men bliver lagt over i en Deletemappe, så kan du få den tilbage hvis du fortryder ;o)
Avatar billede hpf Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:59 #6
Har prøvet det nu men der er faktisk færre programmer at se i startupcontrol end under fanebladet start i msconfig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:32 #7
det er lidt svært at hjælpe - kan du ikke uploade et screenshot?!

prøv adaware www.download.com
Avatar billede hpf Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:06 #8
Jeg har Lavasofts adaware med nyeste referencefil liggende og har kørt det.
Det med at oploade screenshot ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre?  Jeg kan sagtens tage det og lægge det et word dokument men så vidt jeg kan se kan man ikke her vedhæfte fil eller klippe og sætte ind.
Avatar billede hpf Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:11 #9
ups jeg fandt din hotmail adresse og sendete det dertil
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 22:48 #10
hmm - jeg er sq lidt blank - jeg har ikke set det ikon før.
Har du kigget under tilføj/fjern programmer om der ligger noget mystisk.

Hvis andre vil se med, så kan i se det her: http://217.157.173.133/TESTS/ikon.jpg
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:18 #11
jeg har set et tilsvarende, det var et program der lignede DAP, altså et program der hetede filer hjem, men pilen sad på skærmen ikke nede i Taskbaren.
Avatar billede retaxes Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:20 #12
kan du ikke skrive navnene på de programmer du kan se i msconfig
Avatar billede hpf Nybegynder
21. oktober 2002 - 16:47 #13
Skan registreringsdatabasen, loadpowerprof.,stillmagemonitor, NAVDefalert, Nortonautoprotect, norton emailprotect, lwbkeyboard, lwbmouse, ensoniqmixer, systemtray, scriptblocking, schedulingagent
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 17:00 #14
hvis du bruger StartUp i kontrolpanelet så prøv at fjerne fluebenet en efter en, genstart og se hvornår den forsvinder.
Du kan jo bare aktivere dem bagefter.

Norton kan du godt lade være, de laver ingen pile.
Avatar billede jaze Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:06 #15
Den må være kommet efter en eller anden handling, ikonet ligner noget fra en download accelerator ala. FlashGet, GetIT

Har du sådan en ????
Kan du ikke prøve et screendump af af din start gruppe?
til udelukkelses listen kan tilføjes mstask.exe

Den ville være mere sigende
Avatar billede jaze Nybegynder
21. oktober 2002 - 18:10 #16
Prøv lige at se om ikke ikonet kommer når du henter post, det kunne godt være Norton e-mail protektion mener ellers bare det plejer at være et ikon af en kuvert der bliver scannet
Avatar billede hpf Nybegynder
21. oktober 2002 - 20:16 #17
jeg har ingen download accelerator, hvis en sådan da ikke har sneget sig ind med andet program, Kazaa lite??
Jeg ved ikk hvad "startup i kontrolpanel" er?
Ikonet for Nortons undersøgelse under modtagelse af e-mail er en kuvert med bevægelig pil nedi.
Jeg er stadig lidt på den med hensyn til hvodan jeg skal sende screendump hertil. Gruppen start i start--programmer er tom.
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 21:14 #18
har du installeret Kazaa så fjern den, det skal nok vise sig at det er synderen.
Avatar billede hpf Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:06 #19
Det hjalp desværre ikke
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. oktober 2002 - 23:12 #20
meget mystisk sag du har fået på halsen!
Avatar billede hpf Nybegynder
16. januar 2003 - 17:14 #21
Sorry--sorry. Mysteriet er løst, iconet er en markering fra et trådløst tastatur, der markerer om "scroll lock" er aktiveret eller ej!Undskyld ulejligheden!
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2003 - 17:22 #22
du må bare lægge et svar og acceptere det, så lukkes spm.
Avatar billede hpf Nybegynder
16. januar 2003 - 17:34 #23
afsluttet
Avatar billede retaxes Nybegynder
16. januar 2003 - 17:59 #24
husk at acceptere dit svar ;o)