Avatar billede profix_ Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lexmark x73 printer kan ikke udskrive

Lexmark printer model/scanner x73 kan ikke udskrive.
Den scanner fint m.m. men kan ikke udskrive.
Der anvendes compaq notebook model 1200 xl.
Hvad kan det skyldes...?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2002 - 08:55 #1
Hvilken fejlmelding kommer der?
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:40 #2
"printer ikke klar"
"Funktionen kan ikke udføres, fordi printeren ikke kommunikerer."
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2002 - 11:59 #3
Hmm - lyder underligt.

Så vidt jeg husker, er den USB opkoblet. Du kan være ude for, en sjælden gang imellem, at operativsystemet ikke kan finde ud af, at du skifter USB port. Hvis du har skiftet USB port efter første gang du installerede printeren, skal du slette printeren og installere den igen.

Det ville i øvrigt nok være mit råd i alle tilfælde - slet simpelthen printeren fra "Printers folder" og installer den igen. Så burde den kunne finde den rigtige port.

Hvis du vil lave "avanceret" fejlsøgning, skal du starte med at tjekke, hvilken port den er sat til at skrive ud på. Det gøres ved at højreklikke på printeren og vælge "properties" (Egenskaber).
Fanebladdet "Ports" viser, hvilken port, printeren er sat til at skrive ud på. Er den f.eks. sat til LPT1, er det nok derfor.

Så prøv lige lidt af det, og kom så tilbage med resultatet.
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:58 #4
Korrekt den er usb opkoblet.

Efter at have reinstalleret den blev printeren initieret - men intet skete.
(Ingen udskrift)

Efter at have bootet pcén igen kom samme fejl...

Samme fejlmeddelse som før kommer + denne
fejlmeddelse kommer også i mappen printere.

Følgende muligheder haves i egenskaber - detaljer - udskriv til følgende port :

COM 3
LPT 1
usb
USB001
USB001 (Virtual printer port for USB)
USB-Lexmark_X73
USB-Lexmark_X73 (USB Printer Port)

Sidste mulighed er valgt: USB-Lexmark_X73 (USB Printer Port)

Spoolindstillinger er sat til PMJOURNAL
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. oktober 2002 - 13:13 #5
Okay. Så er jeg lidt lost. (men det lyder i hvert fald til, at den har haft en hel masse USB porte installeret). Jeg kender heller ikke s poolindstillingen "PMJOURNAL". Det siger mig intet.

Men til gengæld kan jeg nok glæde dig med, at Lexmark har den bedste hotline for printere i Danmark (efter min mening).

Så mit sidste råd er, at ringe til dem på tlf. 38 48 72 46
De betinger sig godt nok at det kun er produkter inden for 12 måneders garantien, men jeg har nu aldrig oplevet nogen problemer før.

Ellers har de flere "online" løsningsmuligheder på www.lexmark.dk
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:17 #6
takker...
Avatar billede profix_ Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:18 #7
.