Avatar billede yeah Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

oncable

har 2 comps, 2 dynamisk ip'er, 1 hub, 1 oncable modem, med 1 netværkskabel hver til hubben. nogle der kan hjælpe med at sætte det op? tak.. gerne så selv en newb kan forstå det. Tak
Yeah
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:33 #1
fra oncabel modemmet => hub => sæt de 2 PC'er i hubben med netkablerne => sæt PC'erne op til at hente IP automatisk
Avatar billede yeah Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:34 #2
ok prøver
Avatar billede yeah Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:37 #3
hmm... et alm. kabel ok ? for det funker ik :(
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:40 #4
alm kable fra PC'erne til hubben (de er ens i begge ender når du kigger på dem)

fra modemmet til hubben skal du sikkert bruge et krydset kabel (ikke ens i enderne) og i hubbens uplink..
hvis det ikke er krydset, så bare sæt det i port 2 i hubben
Avatar billede yeah Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:01 #5
har prøvet men funker ikke :(
Avatar billede yeah Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:59 #6
hvordan skal min dns-setup være ?
Avatar billede hell_keeper Nybegynder
21. oktober 2002 - 14:04 #7
Hvad sker der når du sætter det til. Der er ikke lys i Hub'en, eller Kan du ikke komme på Internettet.
Har selv sat en Router på min Oncable forbindelse, jeg skulle bare clone MAC fra Netkort over til UPloaden i Routeren, så skulle jeg have slettet alle de Mac adr. der var registeret inde ved ONcable efter det var gjort registeret jeg mig igen ventede de 90 sek. og genstartede maskinen sådan at den ikke blev ved med at bede efter Kundenummer og Password.
Hvis at du ringer der ind bed efter at snakke med en der hedder Peter. Han har pænt styr på det.
Avatar billede yeah Nybegynder
20. november 2002 - 19:47 #8
har fixet det-... spørg mig ikke hvordan... ;P