Avatar billede Skynet Mester
20. oktober 2002 - 16:26 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

msado15.dll

<!--METADATA TYPE="typelib" File="c:\Program Files\Common Files\System\ado\msado15.dll" -->

Jeg har en global.asa fil hvor dette står i toppen, men jeg har ikke filen liggende internt, er der nogen som ved hvor jeg kan downloade msado15.dll og forklare hvad dens funktion er?
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:31 #1
Det betyder, at scriptet benytter sig af Microsoft ADO1.5.

ADO = ActiveX Data Objects

Det er microsoft's forsøg på at standardisere data objekter. F.eks når du hiver data ud af en SQL server eller lignende.

Det ser ud som om den linie i dit script er udmarkeret! Er du sikker på, at den bliver brugt?

Mvh,

Thomas Regin.
Avatar billede Skynet Mester
20. oktober 2002 - 16:49 #2
Hej Thomas

Det tror jeg, ved du hvor det kan downloades?
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:55 #3
Silasla,

Jeg tvivler meget stærkt på, at du overhovedet kan downloade den længere.

Den nuværende ADO-version er oppe på version 2.7, så vidt jeg husker til almindelig VB og ASP, og så er der jo ADO.NET til den nye .Net platform. Det skulle undre mig meget, om du kan finde en så gammel version derude.

Et andet forslag er at søge på dit c-drev efter "msado" og hvis den finder noget, så udskift referencen i dit script til den fundne fil på din harddisk. Så skal du bare huske at krydse fingre for, at Microsoft har lavet deres nye ADO-version bagudkompatible! ;)

Mvh,

Thomas Regin.
Avatar billede Skynet Mester
20. oktober 2002 - 23:42 #4
Hej

Ok, jeg vil så prøve at benytte mig af en nyere .dll og så må jeg se hvordan det påvirker det hele. Ved du hvor man kan downloade en af de nyeste versioner?

Mvh Silas
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
20. oktober 2002 - 23:51 #5
Hejsa,

Den skulle meget gerne følge med IIS, når du installere Windows2000 eller XP..

Hvis du bruger Personal Web Server, ved jeg desværre ikke hvordan det fungerer.

/thomas.
Avatar billede happycow- Nybegynder
21. oktober 2002 - 10:08 #6
msado15.dll bruges bl.a. til at inkludere konstanter til ADO funktionerne, så som <objrs>.Open <sql>, <connection>, constants, constants, parms
Avatar billede Skynet Mester
22. oktober 2002 - 13:29 #7
Hej alle

Jeg har nu fulgt Thomas&#8217; råd og har fundet filen.

Tak for hjælpen.

Mvh Silas
Avatar billede thomas_regin Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:51 #8
Og derfor har du givet pointene til Happycow? ;)

/thomas