Avatar billede gene Nybegynder
21. juli 1999 - 14:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

LOGON procedure

Hvordan kan man logge på Windows NT 4.0 for Workstation - uden skulle igennem "CTRL, ALT, DEL"
- altså er der en mulighed for at komme direkte til selve logonskærmbilledet.
Mvh.
Gene
Avatar billede sokristi Nybegynder
21. juli 1999 - 16:15 #1
I registry
HKEY_LOCAL_MACHINE
SOFTWARE
  Microsoft
  Windows NT
    Winlogon
Oprettes/rettes de to nøgler
DefaultUserName
DefaultPassword
(som strings)
og tildeles de ønskede værdier.

(Det kan også gøres nemmere med Microsofts Tweak UI (vistnok i powertools pakken eller sådan noget) Du må kunne finde den hos MS med en søgning på "Tweak UI"

Avatar billede sokristi Nybegynder
21. juli 1999 - 16:19 #2
Jeg glemte lige:
Der skal stå "Current version" ovenfor, imellem "Windows NT" og "Winlogon" for at angive den fulde sti.
Avatar billede sokristi Nybegynder
21. juli 1999 - 16:22 #3
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
22. juli 1999 - 09:10 #4
Men hvad så med administrator problemer? Jeg mener, hvis man som default logger ind som alm. bruger og for en gangs skyld vil logge på som admin, hvad så? For Tweak UI kan ikke startes når man er logget på som alm. bruger, hvilket betyder at man derfor aldrig kan logge på som administrator...
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. juli 1999 - 10:35 #5
Det må kunne klares med en tilretning af pgl. "auto logon" brugers policy, således at den f.eks. kan bruge regedt32. Automatisk logon er jo en potentiel sikkerhedsrisiko, der vil noget, så man bør vel i det hele taget kun anvende den, hvis man ønsker at løse en særlig opgave (og den pgl. arbejdsstation bør være sikret/låst inde). Jeg bruger selv denne opsætning på en PC, der varetager distribution af visse data. Den foretager ind imellem en særlig form for back-up, og skal derefter genstartes automatisk. Efter genstart kører alting igen af sig selv, og det gør livet nemmere for mig. PC'en er i øvrigt placeret i et aflåst computerrum.
Avatar billede gene Nybegynder
22. juli 1999 - 16:13 #6
Hej Sokristi

Jeg skal lige prøve din løsning igennem- en gang til- det lykkes ikke helt i første omgang. Mht. "og tildeles de ønskede værdier" er det tal værdier eller ?
Avatar billede sokristi Nybegynder
22. juli 1999 - 16:50 #7
Det er string værdier. Du skal gemme værdier for Username og password i felterne. Altså med key WinLogon highlightet Add en value som en REG_SZ.
Value name er (for password)DefaultPassword. String for denne value er Default users password. Fremtur på samme måde med value DefaultUserName. (denne findes dog ofte allerede)

En af stinkerne ved denne måde at gøre tingene på, er at enhver med adgang til registry på maskinen kan læse password, eftersom det ikke er krypteret. Tweak UI gør stort det samme som jeg beskriver som håndarbejde, så faren er osse den samme. Du slipper blot for at rode i Registry

Avatar billede mr.mads Nybegynder
29. juli 1999 - 15:48 #8
Tweak UI virker ikke når man vil logge på et domæne.
MVH
Mads
Avatar billede gene Nybegynder
30. juli 1999 - 09:19 #9
Jeg har gennemprøvet løsningen- som fungere MEN det er ikke helt det jeg efterspørger.. Jeg vil gerne vide hvordan man "slipper" for at skulle igennem CTRL, ALT, DEL. altså kommer direkte til logonbilledet. (Ligesom i Windows 95. Ikke noget med faste værdier osv.
Avatar billede junker Nybegynder
14. august 1999 - 10:49 #10
Hvis du vil af med login skærmen, så bliver du nød til at finde en anden MSGINA til NT, og det vil jeg absolut ikke råde dig til.
Login boksen bliver udført i kernel mode, for at forhindre opstart af trojanere ol. CTRL+ALT+DEL er for at brugeren VED at han faktisk ser den rigtige login process
Avatar billede gene Nybegynder
24. august 1999 - 09:07 #11
Tak for din kommentar Junker - Det tager jeg så til efterretning.

Gene