Avatar billede h_lecter Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:12 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Civilization III installationsproblemer

jeg har et problem, jeg anskaffede mig (fordi jeg ikke kunne få fat i en original) for noget tid siden en Myth udgave af Civ III. Nu har jeg slettet den ulovlige og vil nu installere den originale jeg netop har købt. Men nu giver autorun mig kun valgmulighederne: reinstall, uninstall, og play.
Play og uninstall virker ikke, fordi spillet ikke er installeret, og når jeg trykker på reinstall, kommer der en fejlmeddelelse om at den ikke kan finde ikernel.exe. Men filen ligger på min computer´, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:14 #1
mit bud: formater

...der kan nemlig ligge filer fra din myth udgave, som fucker det hele op.

//Bjarke
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:15 #2
har du forresten prøvet at åbne cden "højreklik-->åben", og trykket på fx sepup filen?... istedet for at køre autorun
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:15 #3
sepup = setup
Avatar billede h_lecter Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:17 #4
ja jeg har prøvet setup filen, men desværre med samme resultat
Avatar billede nicofrench Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:18 #5
Under Control Panels: Add /remove:
ligger civ der, så fjern den - (virker nok ikke da uninstall er blevet reduceret ved din tidligere sletning...)

se om der ligger rester af civ under din frogrammappe...
hvis ja slet dem.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:18 #6
har haft samme fejl :D

det var så bare med Cycling Manager..

men du kan prøve at søge regedit igennem og se om du kan finde noget med "Myth" eller Civ osv osv
Avatar billede nicofrench Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:19 #7
...under din program mappe:)
Avatar billede h_lecter Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:19 #8
jeg har godt overvejet at formatere men, fuck hvor har jeg ikke lyst til det.
Avatar billede nicofrench Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:21 #9
formatering er nok lidt for voldsomt, da det nok skyldes en reg-fil som ikke er fjernet
Avatar billede h_lecter Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:24 #10
kan ikke finde noget i regedit
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:25 #11
:/

kører du WinXP? så kan du prøve at køre en repair!
Avatar billede li2 Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:29 #12
der er det der hedder regcleaner det kan du bruge til at slette dit gamle civ 3 fuldstændigt du kan dl det på download.com
Avatar billede nicofrench Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:29 #13
har du din gamle Myth version?
prøv eventuelt at geninstaller den (hvis den kan), så installerer du den orginale, som nok vil spørge om at gen installere...
Avatar billede bundgaard Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:31 #14
evt kan du prøve Ashampoo Winoptimizer

den skulle også, som li2 siger, kunne fjerne gamle ubrugte dll filer og ubrugte nøgler i regedit
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:10 #15
gå ind i kontrol panel... klik på vælg " tilføj eller fjern programmer " herinde finder du civ3. og klikker på fjern så fjerner windows det permanent
Avatar billede nicofrench Nybegynder
20. oktober 2002 - 16:25 #16
schnitz_dk ??