Avatar billede tess Nybegynder
01. oktober 2000 - 17:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opstart af Tomcat

Jeg har installeret Tomcat, men kan ikke få det til at køre. Når jeg starter startup.bat, starter en dos-prompt som meddeler at der ikke er \"mere miljøplads\", hvorefter en ny prompt åbnes. Denne kommer efter en kort tid med nogle fejl meddelser og lukker hurtigt igen.
Jeg har sat stien til jdk, og de to classpath\'s, JAVA_HOME og TOMCAT_HOME.
Que pasa?
Avatar billede davsclaus Nybegynder
01. oktober 2000 - 22:25 #1
for at få mere mere miljøplads.

Det er fordi at Tomcat bliver startet fra en dos box, og at der i startup.bat bliver sat nogle DOS environment variabler (miljø variabler) og at der ikke er plads til disse variabler.

På din dos box click oppe på iconet i venstre hjørne. Vælg egenskaber. Her er der en række indstillingsboxe. Led efter noget med miljø/environemt variabler og afsæt mere plads f.eks. 8kb.

Der er også en parameter til command.com du kan køre men det var mere i \"gode\" gamle DOS dage at man stille på den mængde af hukommelse der er afsat til miljø variablen. Det var noget med
command.com /E:8192

Ellers kik i kontrol panelet og se om du har en consol/dos indstillinger der.
Avatar billede davsclaus Nybegynder
11. oktober 2000 - 14:18 #2
Hvis du har læst mit svar og syntes at det hjalp så må du da gerne godkende svaret eller det modsatte.