Avatar billede lars66 Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:04 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

RedHat Grafik / Lyd- Drivere, hvorhenne?

Når man har en pc, hvorpå man gerne vil installere Linux RedHat, hvorhenne kan man så hente drivere til grafikkort(G-force2), lydkort(Sound-Blaster)?
Avatar billede olly Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:06 #1
Der er drivere til begge dele i install! Ellers kan du til G2 hente på nvidia.com...
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:07 #2
"Xconfigurator" ude ved promten, prøv det engang
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:08 #3
undskyld jeg misforstod vist spm
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:10 #4
Men er der ikke noget med at G-force2 deiverne er med i Redhat pakken ?
Har du prøvet "Xconfigurator"
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:10 #5
soundblaster er inkluderet i Linux Redhat 7 ihvertfald
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:11 #6
nåå du har ikke installeret det endnu... driverne er inkluderet i installationen
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:19 #7
Jeg fik skrevet deiverne jeg mener selfølgelig driver.
Avatar billede lars66 Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:33 #8
Ja, jeg har ikke installeret Linux endnu, men når driverne ligger i RedHat så må jeg jo installere og se hvad, der kan køre, og hvad, der ikke kan. Jeg vender tilbage..........
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:41 #9
Ja men hvorfor tager du sogerne på forskud. Jeg er næsten sikker på at det kommer til at gå gnidningsløst.
Avatar billede lars66 Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:51 #10
Det gør jeg ikke, jeg skal bare igennem en større proces for at få det op at køre:
1. Åbne de downloadede Linux-iso-filer.
2. Brændt dem over på cd'er.
3. Formateret den pc jeg skal køre Linux på.
4. Koblet dyret på en Hub, så jeg kan komme på nettet med den.
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:03 #11
Der ligger en program i RedHat som heder " kudzu " der kører under opstart af redhat linux, når det kører kikker det på om der er installeret noget nyt hardware på din computer. Hvis du har installeret nyt hardware spøger programmet om du vil installere det, hvad du naturligvis vil, så det godkender du. Hvis ikke programmet gør det, er din hardware sandsynligvis allerede installeret. Du vil nok finde ud af at redhat ikke er ret svær at installere. kudsu køre som default ved hver opstart.
Avatar billede ipol Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:05 #12
OK.
Avatar billede lars66 Nybegynder
22. oktober 2002 - 14:56 #13
Jeg kan ikke få det til at køre, jeg har lavet en boot-diskette med programmet Rawrite, hvor jeg har brugt filen boot.img fra mappen images på cd1. Pc'en booter fint op på bootdisketten men den accepterer ikke cd'en(eller rettere, den kan ikke genkende den). Jeg tænkte at der måske går noget galt når man downloader, åbner iso og brænder i et win98 miljø??
Nu vil jeg have noget, der virker derfor har jeg bestilt RedHat 8.0 Home Edition som jeg så har betalt for!
Avatar billede ipol Nybegynder
22. oktober 2002 - 17:06 #14
Jeg har ikke prøvet det selv men jeg har hørt at det kan lade sig gøre med det gode branderprogram "Nero" i et win98 miljø. Jeg kender ikke programmet Rawrite.
>Nero Burning Room 5.5.5.1< kan downloades her http://www.lyberg.dk/blandet/download.htm
Avatar billede lars66 Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:30 #15
Rawrite er et lille dos-program, som kan fremstille en boot-disk ud fra en fil, i dette tilfælde en Linux boot.img
Angående brænderprogram bruger jeg Stomp RecordNow Max, som er fuldt på højde med Nero5.5.
Men hvis bare én af filerne til Linux ikke bliver gengivet 100% korrekt når man brænder i et win98 miljø, så kommer det ikke til at køre. Som sagt har jeg valgt at betale for RedHat 8.0, og så regner jeg selvfølgelig med at få det op at køre.
Avatar billede ipol Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:06 #16
Jeg misforstod. Undskyld.
Avatar billede ipol Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:14 #17
Jeg har også købt redhat. Jeg er sikker på at du ikke vil fortryde dit køb.