Avatar billede johnnyr Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:48 Der er 1 kommentar

Udgående SMTP (virus eller lign)

Er det muligt at se hvad er er sendt ud af ens PC direkte via SMTP ?

Der findes en millon programmer der ligger og lure som sender diverse info gennem en SMTP. Er det muligt at se hvad der er røget ud af den som en 100% overvågning af spyware ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. oktober 2002 - 16:59 #1
Du kan installere en personlig firewall som f.eks. sygates eller Bitguard. Selv Zonealarm eller tiny ville kunne bruges her.

Disse programmer kræver at du har givet tilladelse for at et program kan sende ud af din forbindelse. Hvis du så sætter alle tilladelser til at der skal spørges hver gang, så vil du (i teorien i hvert tilfælde) få at vide hvergang noget blev forsøgt af sendt fra din maskine.