Avatar billede hkjaer Nybegynder
21. juli 1999 - 12:52 Der er 8 kommentarer

danske vokaler

Jeg opholder mig i Israel et aar, og kan ikke finde ud af at faa visse danske vokaler til at fungere. Det drejer sig om aa'' er oe'' er og ae'' er. Det er en israelsk udgave af Windows 95 der er installeret paa den PC'' er jeg har adgang til. Hvad kan jeg goere og hvad skal jeg downloade ???
Avatar billede bubby Nybegynder
21. juli 1999 - 16:11 #1
Hvorfor bruger du ikke bare alt... og talkode til højre, jeg kan ikke lige huske talkoderne, men jeg tror da nok at det virker
Avatar billede justincase Nybegynder
21. juli 1999 - 13:16 #2
Jeg mener du kan skifte keyboard settings i
Control Panel>Keyboard
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juli 1999 - 13:20 #3
Prøv at gå ind i kontrolpanel -> Add/Remove Programs -> Windows Setup -> Multilanguage Support og så vælg Danish og installer det. så skulle jeg mene at den kan skrive  ÆØÅ og se danske datoformater osv...

skriv igen hvis der er mere
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juli 1999 - 13:23 #4
hov det kom jeg til at trykke send!

Når du så har installeret Danish, går du så ind i Kontrolpanel -> Keyboard og der kan du så se de sproger du har installeret og der vælger du så danish.

Husk forresten at have din Windows CD klar når du installerer sprog
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. juli 1999 - 16:43 #5
bubby>> fordi det tager længere tid at skrive så
Avatar billede bubby Nybegynder
21. juli 1999 - 19:57 #6
ja ok... men ellers skal han jo installere det hele, han kunne jo oxo lave genvejstaster i de forskellige programmer
Avatar billede djfisk Nybegynder
29. august 1999 - 16:31 #7
Bubby. Om ingen af delene virker kan du lave dine egne macroer. Selv sidder jeg på Mac, så jeg ved ikke hvor i menyen den er, men det hedder nog "Record macro". Velg den funktion, angiv genvej (eks. ctrl A), åpn "Insert Symbol" og vælg så den ønskede symbol. Husk at lave macro for både stor og små bokstaver
Avatar billede cyberesben Nybegynder
21. oktober 1999 - 22:37 #8
hkjaer>> kan du ikke acceptere eller i hvert fald lukke det her spm?