Avatar billede svinth Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samba+uppercase filnavne

Hej Linux eksperter.

Når jeg downloader noget fra nettet, eller gemmer en ny .txt fil, og anvender en samba shared partition som destination, så ender filnavnet altid med at være "all uppercase". Gemmer jeg eksempelvis text.txt fra min tekstfilseditor, så kommer den til at hedde TEXT.TXT på samba partitionen.
Jeg har følgende indsat i smb.conf, og har prøvet et par andre konfigurationer:

[global]
    case sensitive = yes
    default case = lower
    preserve case = yes
    short preserve case = yes

Er der en der ikke har mit problem, og som kan sige mig hvad opsætningen SKAL være! :)

M.v.h. Svante
Avatar billede dank Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:33 #1
måske denne:

mangle case = yes

husk at genstarte samba :o)
Avatar billede svinth Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:34 #2
Hej igen.

Jeg havde prøvet en gang før med mangle case = yes.
Nu prøvede jeg igen, og det virkede næsten!
case sensitive=no
skulle der også lige til, før det virkede!
Men nu drøner det derudaf, tak for det :).
Du får pointene, brug dem nu fornuftigt!

M.v.h. Svante
Avatar billede airforce1 Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:37 #3
takker for point :o) Godt det virker.. havde vist lige overset case sens* men den fandt du jo selv :o)
Avatar billede svinth Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:56 #4
Og dog, måske jeg var lidt for hurtig :)
Nu bliver uppercase filnavne til lower case i min tekstfilseditor, og mine downloads bliver stadig uppercase :).
Kan du nå at gi' mig et råd mere, selv om du har fået pointene?

M.v.h. Svante
Avatar billede dank Nybegynder
20. oktober 2002 - 13:58 #5
jeg ville prøve at fjerne

default case

og genstarte sambe

p.s. hvis du ikke får det til at virke.. får du da bare points tilbage :o) no problem