Avatar billede hater Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Format

jeg kan ikke geninstallere mit windows, da jeg ikke kna formatere min hd, og der er ermange fejl på så det ville jeg gerne, men min WinME boot disk dur ikke da WinXP er NTFS og ME er Fat 32, nogen der kan hjælpe med en WinXP boot disk eller lign.??
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:25 #1
Smæk en Windows ME startdiskette i og derefter fjern din partition i fdisk.
Herefter kan du oprette en FAT32 og formatere den!
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:26 #2
Det har jeg i hvert fald gjort og det virker!
Avatar billede hater Nybegynder
20. oktober 2002 - 04:08 #3
jeg ville nu helst beholde NTFS
Avatar billede benjams69 Nybegynder
20. oktober 2002 - 04:37 #4
Hejsan,
Smæk din Win2000/WinXP cd i computeren. Boot fra den... Efter et stykke tid spørger den hvilken partition du vil installere Windows på. Her kan du både slette partitioner og/eller formatere den/dem...
Et godt råd (måske) - når du formatere, så la' være med at ta' den hurtige... Brug den lllaaaannnnggggsssooommmmeeeee.... Det kan betale sig!
P-ilsner Benjams69

Trance R O X X !
Avatar billede benjams69 Nybegynder
20. oktober 2002 - 04:39 #5
btw - hvis du kan få windows op og køre, kan du lave en "frisk" partition med PartitionMagic (eller sådan en slags program) hvorpå du kan installere Win på ny... Men denne løsning tager lang tid, så brug den kun som sidste udvej.... =)
Avatar billede hater Nybegynder
20. oktober 2002 - 04:43 #6
ligeglad om det tager lidt tid, bare det virker...
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:33 #7
Skal du installere Windows XP igen?
For så kan du vist bare smække den cd i og vælge ny installation. Så får du nemlig muligheden for at formatere drevet inden Windows XP bliver installeret igen!
Avatar billede hejmedmigselv Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:33 #8
Ups, min fejl!
Så ikke lige de andre svar! Sorry!
Avatar billede tgf Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:39 #9
når nu du er igang og du så vidt jeg kan se vil køre med både ME og XP men med hvert sit fil system kan du med fordel bruge det før omtalte program Partitionmagic eller et lign. partitonsprogram og oprette 2 primære primære partitioner og derefter installere en bootmanager på den måde får du 2 uafhængige systemer og går det ene ned akn du altid starte det andet, for den ene partition vil altid være skjolt (not active).
du kan også køre en bootmanager fra en diskette hvis du ikke vil have en liggende på di pc. f.eks. pqboot.
med denne form for dual akn du altid lave nye installationer uden at de gamle evt. går ned. du kan lave op til 4 primære partitioner dvs. 4 uafhængige styresystemer.