Avatar billede ado.dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:28 Der er 7 kommentarer og
7 løsninger

Bornesiden.dk

Jeg er er ved at lave en børne side og vil derfor lige høre hvad i synes om designet....

Er det ikke for meget at index.html + billederne på index.html fylder 250 kB ?
Avatar billede elkrog Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:30 #1
Avatar billede nolfe Nybegynder
19. oktober 2002 - 22:48 #2
det er et fedt design synes jeg :D, rigtig børnevænlig :}
Avatar billede bbrockie Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:03 #3
Malebogen er en super idé til målgruppen. Nu ved jeg ikke ligefrem hvad for en aldersgruppe du har planer om at siden skal henvende sig til, men nogle børne historier ville vel ikke være helt af vejen, vel? :O)

Du kunne evt. lade brugerne sende deres egne børnehistorier. Hvis du er god til at programmere, altså lave dynamiske hjemmesider, kunne du lave det således at man hver dag havde en ny historie at læse.. just my two cents :)

Ellers ser den er den meget spændende ud :o)
Avatar billede soenderm Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:05 #4
Det ser godt ud. Ang. størrelsen kan jeg altså kun få det til 53,4KB grafik og 6 KB HTML
Avatar billede soenderm Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:07 #5
Ang. Peter Plys så skal du nok passe på hvad der skal på den side....
Avatar billede bbrockie Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:07 #6
Med hensyn til størrelsen af dine filer, så fylder forsiden 60kb, hvilket, efter kvaliteten at dømme, ikke er det helt store.
Avatar billede jensenjensen929 Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:31 #7
Super
Hvar med lidt flere blilleder som på fx www.smaa-el.dk
Avatar billede fcand Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:29 #8
Det ser godt ud, men hvad med en farvet baggrund??? - det ville se godt ud hvis du bare fandt en god farve som matcher resten af designet.
Avatar billede vardepigen Praktikant
20. oktober 2002 - 08:07 #9
jeg synes det er en god side....men jeg savner også en baggrundsfarve...

den ser rigtig brugervenlig ud for børn....

jeg synes også specielt det med malebog er en super ide....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
20. oktober 2002 - 11:57 #10
fin ide - hehe forbudt for voksne LOL

savner en mouseover på dine links

Har lidt problemer med at få loadet siden, men det kan afhjælpes af en refresh. F

>>bbrockie god ide, med at børnene kan indsende deres egen historier
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. oktober 2002 - 11:26 #11
Jeg synes du blander tingene sammen.

tegning og design er til 6..9 årige. Men med alle de punkter  i menuen egner siden sig ikke rigtigt til at blive nyst 'smmen med en voksen' der er for mang uforståelige ting at vælge imellem.

chat, tagwall, wallpapers er til 11..15 årige. Men ingen 13-årig vill blive fanget død på et vebbsted med den baby-billedstil.

Når man laver ting til børn skal amn lave det i rimeligt små intervaller, ikke over 2-3 år. Eller du kunne lave en mere 'alders-neutral' forside der så opdeler sig til nogen undersider for de små og nogen for de store.

mvh JakobA
Avatar billede soelver Nybegynder
21. oktober 2002 - 15:10 #12
Brug psdfilen til at fjerne de skygger du har fået ændret ved at lave en anden baggrund. Det ser ikke for heldigt ud :o/

Ellers lav baggrundsfarven om i photoshop, så har du skyggen med, når du slicer det.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
22. oktober 2002 - 10:04 #13
Jeg gi'r jakoba ret.
Du har blandet tingene en smule sammen.

Farvevalget og grafikken henvender sig til en ung målgruppe, der som jakoba siger, maksimalt er 9 år. Når det er målgruppen, så gør det altså ikke, at 'ungerne' skal læse sig til, hvad de skal klikke på. Der skal mange, mange flere små billeder og ikoner ind istedet for al det tekst. Eks.: Chat = et par munde, Forsiden = et lille hus, den slags ting i stedet for. Endvidere står der f.eks også wallpapers og tagwall. Den går heller ikke. Vær konsekvent og skriv dansk, hvis du skal skrive. Baggrunde og grafitti-væg er bedre.

Og så er menu-punkterne ikke logisk stillet op - specielt ikke til et barn.
Punktet 'forside' SKAL være øverst. Partnere og info - væk med dem og lav dem i bunden af siden som et lille link. Ungerne er fuldstændig ligeglade med disse punkter. Det er en 'voksen'ting, som passende kunne smides ind under punktet 'forældre'. Så har du også punktet 'info' to steder - men hvad er forskellen mellem disse to punkter? Det er uklart.

Farvevalget er faktisk ret ok til denne målgruppe (tror jeg - og sidder alligevel og tænker: Det er en pige-børneside) - under alle omstændigheder skal du have nogle ting på siden, der er 'liv' i. Noget flash eller nogle animerede giffer. Siden er DØD. Der skal være noget mere BANG! PANG! DANG! over siden.

Ellers et godt initiativ du har gang i. :o)

/michael
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. oktober 2002 - 18:01 #14
Kan se du har tilføjet flere menupunkter.. mhh giver startfirma og _michael ret.
Tror det ville være en god ide hvis du sætter dig ned og får defineret din målgruppe aldersmæssigt. Designet er ok hvis man er maks 9-10-11 år, men hvis du vil have de ældre børn med duer designet ikke.

>>_michael faktisk en god ide med at udskifte menuerne med billeder..

Hvad med at give ungerne mulighed for at spille på din side - ex små flash-computerspil ?