Avatar billede twinman Nybegynder
01. oktober 2000 - 13:28 Der er 27 kommentarer

Windows ME vil ikke lukke computeren

Når jeg lukker min computer, slår den ikke strømmen fra. Det gjorde den i windows 98 SE.
Er der nogle indstillinger i f.eks bios\'en jeg skal ind og indstille på.

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig da det er meget irriterende at skulle om bag på computeren for at skulle slukke.

Jeg har en 2 år gammel AMD K6 233 computer.
Avatar billede bja2 Nybegynder
01. oktober 2000 - 14:44 #1
Mon ikke du skulle kigge i din BIOS
Avatar billede twinman Nybegynder
02. oktober 2000 - 16:15 #2
Ja men hvad skal der indstilles ?
Avatar billede slashman Nybegynder
09. oktober 2000 - 11:25 #3
Du skal ind i power management i BIOS og slå alt fra pånär tid for sleep for skärm/harddisk.
Det er umuligt at give flere detailer uden flere oplysinger om motherboard/BIOS etc.
Avatar billede twinman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:22 #4
Min bios er en award modular v4.51PG,
Jeg vil give mange points til den der løser mit problem, da det generer meget.
Avatar billede slashman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:30 #5
Gå ind i kontrol panel, power management og de-aktiver sleep-mode/dvale eller hvad det nu hedder.
Avatar billede twinman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:52 #6
Det har jeg gjort og det virker stadig ikke
Avatar billede slashman Nybegynder
10. oktober 2000 - 16:52 #7
Så vist jeg kan se skal du have et menu punkt i BIOS som hedder Power management. Under det skulle väre
*Power Management:
* Min Saving
* Max Saving
* Video Off option:
* Video Off Method:
* HDD Off after / HDD Power down:
* Doze Mode:
* Standby Mode:
* Suspend Mode:

Det du skal er at \'Video OFF\' skal väre \'Always ON\'

Vär venlig at bekräft/afkräft at din BIOS menu ser sådan ud.
Avatar billede twinman Nybegynder
10. oktober 2000 - 17:50 #8
Den ser ikke sådan ud

men sådan her:

-Power Management
-PM control by APM
-Video off method (DPMS ell. BLANK SCREEN ell. V/H SYNC+BLANK

- Doze mode
- Standby mode
- Suspend mode
- Hdd power down

- Hdd power down inn suspend
- Fan off in suspend

- Soft off by powerbottom
- Resume by ring
- Resume by alarm
- IRQ 8 Break suspend

Jeg har slet ikke \'always on\'
Avatar billede slashman Nybegynder
10. oktober 2000 - 18:04 #9
Hm, jeg er ved at give op - ha\' et kig på denne side for BIOS information :
http://www.ping.be/bios/index.html?http://www.ping.be/bios/numbers.shtml
Hvis du lader din maskine stå urört en time eller to, kan du så väkke den til live igen ? Hvis du kan, har jeg sikkert väret på forkert spor hele tiden. Det var APM der var galt med min PC efter Win ME.
Pröv så at installere Win ME overi igen.
Se også denne fyldige list fra Microsoft - selv om den er Win 98 baseret gälder det meste sikkert også for Win ME.
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q238/0/96.ASP
Avatar billede slashman Nybegynder
11. oktober 2000 - 15:44 #10
2 andre trick ( fra andre spörgsmål på \'experten\' ):
Start msconfig.exe, se under fanebladet generelt, vælg avanceret, her skal du sætte et hak i \"deaktiver hurtig lukning af computeren\".
Opret en genvej med følgende oplysninger:
C:\\WINDOWS\\RUNDLL.EXE user.exe,exitwindows
Genvejen skal have arbejdsbibliotek i c:\\windows.
http://www.eksperten.dk/spm/24544
http://www.eksperten.dk/spm/24178
http://www.eksperten.dk/spm/21555
http://www.eksperten.dk/spm/20687
Avatar billede teknik Juniormester
17. oktober 2000 - 22:02 #11
-Kommer den op med en \"Du kan nu slukke din computer\" melding ?

Har du en \"Udråbstegn\" markering på \"Advanced power management\"
I Kontrolpanel, -System, -enhedshåndtering
-Så har du brug for at installere nye/opdaterede bundkortsdrivere.

Der er lidt nye småjusteringer af stand by/power off inde i
-kontrolpanel, -skærm, -pauseskærm, -indstillinger, -avanceret

mvh :-)
Teknik
Avatar billede slashman Nybegynder
19. oktober 2000 - 15:17 #12
TWINMAN - Stadig ingen held med dette problem ?
Avatar billede twinman Nybegynder
23. oktober 2000 - 19:36 #13
Nej der er stadig ingen held med at få det til at virke, men jeg har læst at det måske er min bios der skal opgraderes, hvad gør jeg nu ???
Avatar billede teknik Juniormester
23. oktober 2000 - 22:21 #14
...Du kunne jo prøve at svare på modspørgsmålene....Ellers er det umuligt at indkredse årsagen, når spm. som her er lidt hårdnakket.....
Hvis ikke du selv hjælper lidt til, så er du jo ikke nem at hjælpe!
Avatar billede slashman Nybegynder
26. oktober 2000 - 16:44 #15
Award modular v4.51PG BIOS findes til mange forskellige motherboard - hvad hedder dit motherboard - fabrikant / model. Hvis du ikke har en manual er du nödt til at tage \'låget\' af.
Doze mode & Standby mode & Suspend mode er vel DEaktiveret i BIOS ?

Avatar billede saitech Nybegynder
31. oktober 2000 - 13:15 #16
Virkede det med at slukke med det samme i dit gamle windows. Hvis ikke så skal du nok opgradere eller rode i dit bios. Hvis det gjorde, så er det nok din Advanced Power Management der ikke virker korrekt...

Gå ind i egenskaber for denne computer. Vælg enhedshåndtering.

Find menupunktet systemenheder, og under det er der vist noget er hedder APM eller noget lignende, hvis der er et gult udråbstegn ud for de, så er det fordi den ikke virker. Hvis den ikke er der skal du nok forsøge at installere den forfra ved at søge efter nyt hardware...
Avatar billede jezz Nybegynder
07. november 2000 - 15:55 #17
Avatar billede petruss Nybegynder
25. november 2000 - 01:46 #18
Prøv denne her:Kontrolpanel,system,enhedshåndtering,ned i sytemenheder og ind i egenskaber for understøttelse af avanceret strømstyring og sæt en pling i deaktivere denne enhed. Den har jeg brugt flere gange og den virker(forhåbentligt).
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 00:16 #19
Prøv denne her:Kontrolpanel,system,enhedshåndtering,
systemenheder og fjern alt der har med strømforsyning at gøre og genstart din maskine.
HUSK DET SKAL GØRES I fejlsikret tilstand.
Det hjalp for mig :-)
Avatar billede scoredyr Nybegynder
26. november 2000 - 00:18 #20
Hvis din maskine ikke finder tingene igen så prøv at køre en tilføj ny hardware og det skulle løse dit problem. Hvis den ikke finder noget så behøves det ikke for at windows vil køre. Men tager bare noget af dine systemrecurcer :-)
Avatar billede twinman Nybegynder
01. december 2000 - 06:51 #21
Der har ikke været noget af det der virkede, så jeg er nok mest tilbøjelig til at gå tilbage til windows 98 SE        ØV !!!
Avatar billede elink Nybegynder
07. januar 2001 - 19:25 #22
Hvis du kører Norton AV 5,0 forhindre den at pc,eren lukker ned. Fjern den. Og dit problem skulle være løst.
Avatar billede puttitat Nybegynder
17. januar 2001 - 20:19 #23
Jeg ved godt, hvordan dette problem løses, det løses ved at download en speciel fil, der styrer alt dette. Tast din email ind i dette forum, og jeg sender den!
Avatar billede tentakkel Nybegynder
17. januar 2001 - 20:22 #24
kender du også sådan en fil til win2000?
Avatar billede twinman Nybegynder
17. januar 2001 - 20:31 #25
Jeg vil gerne sige tak til alle der forgæves prøvede at hjælpe mig, men der var ikke noget der virkede, så jeg opgraderede computeren
Avatar billede puttitat Nybegynder
17. januar 2001 - 22:59 #26
til tentakkel: hvis du opretter et spørgsmål, til en værdi af 60 point, og skriver din email-adresse får du tilsendt filen hvis du accepterer mit svar. Så vil jeg meget gerne hjælpe.
Avatar billede lighterus Nybegynder
15. februar 2003 - 20:25 #27
Du skal slå acpi til i bios...