Avatar billede michael_007 Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Password på mapper i Windows XP

Jeg har en mappe som jeg vil dele over Lan, problemet er at jeg ønsker at sætte password på mappen så jeg kan bestemme hvem der skal kunne komme ind i mappen. Desuden skal brugerene have fuld kontrol over mappen, hvordan gør jeg dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2002 - 16:27 #1
Hvis du formatere dine drev men ntfs, kan du styre adgangen til disse meget fint, brugere der ikke er logget på din maskine, vil blive afkrævet et brugernavn og et password, for at få adgant.

Du sætterheden ved at højreklikke mappen, vælge egenskaber - tilladelser.
Det giver god sikkerhed. Hvis du ikke vil det, findes der tredieparts produkter der kan det samme, men med dårligere sikkerhed
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2002 - 16:27 #2
Jeg kender ikke XP, men med NT/2000:
  højre klik
  sharing (deling på dansk ?)
  share (del på dansk ?)
  permissions (rettigheder på dansk ?)
Avatar billede michael_007 Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:30 #3
hmm, jeg kan ikke se "tilladelser" når jeg høreklikker på den mappe jeg har delt.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. oktober 2002 - 16:34 #4
du højre-klikker på mappen og vælger sharing/deling,
så åbner der et vindue, hvor der er en
permissions/rettigheder/tilladelser knap.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:36 #5
Efter jeg har sat hak i "Del denne mappe på netværket" får jeg ikke noget nyt vindue, den siger bare ok.
Når jeg høreklikker på min mappe har jeg 3 faneblade
Generelt  Deling  Tilpas
Avatar billede michael_007 Nybegynder
19. oktober 2002 - 16:38 #6
Kan det være fordi du har opgraderes fra Windows 2000 PRO, jeg har installeret en REN Windows XP PRO DK.
Avatar billede gere Nybegynder
23. oktober 2002 - 12:31 #7
Kører du NTFS ??
Så burde der være et `Sikkerhed´-faneblad også selvom det er en REN XP Pro.

Men hvis du kører FAT32 får du ikke det faneblad.....
Avatar billede michael_007 Nybegynder
23. oktober 2002 - 14:17 #8
Ja jeg køre NTFS. Jeg fandt ud af hvis man går op i mappeindstillinger og derefter over til vis så er der noget der hedder "Brug enkel fildeling". Så nu har jeg de faneblad der hedder "Sikkerhed" men kan stadig ikke få det til at virke. Hvis jeg laver en mappe sætter deling af den til, herefter sætter jeg tilladelser op så det kun er "bruger2" der må få adgang, men når jeg så prøver at gå ind på den via bruger2's PC får jeg bare beskeden af jeg ikke har adgang. Plejer der ikke at komme et lille vindue hvor man har mulighed for at logge sig med brugernavn og password?.
Avatar billede michael_007 Nybegynder
15. januar 2003 - 10:07 #9
-