Avatar billede seiding Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:35 Der er 7 kommentarer

kort går amok efter formatering

Jeg havde lige lagt nogle billeder ind på mit cpu, og ville efterfølgende slette alt data på mit Compact Flashcard. Jeg var så dum blot at formatere det vha. stifinder i xp. Nu siger mit kamera at kortet er fuldt, og når jeg forsøger at formatere det via kameraet kan den ikke gøre det....

Compact Flashcardet er et Lexar Media 128 mb 2 mdr gammlet

Digitalt kameraret er et Canon A40.

- Jeg tror at jeg er kommet til at slette nogle systemdataer på Compact Flashcard'et som atter skal oprettes.... Nogen som kan hjælpe?? 200 points er til salg
Avatar billede jimscheel Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:42 #1
har du prøvet at formater kortet ligesom når du formater en diskette?
Avatar billede jimscheel Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:46 #2
som jeg kan se er sandsynligheden at du er kommet til at slette nogle systemfiler på kortet.

Uddrag fra http://www.digitalfilm.com/:

SmartMedia and CompactFlash cards can be formatted with the reader. The process is the same as formatting a hard disk or floppy disk within Windows95. Within "My Computer" right click on the drive with the Digital Film Reader icon and select "Format" from the pop-up menu. Windows will then display the Format dialog which will let you format the card. (NOTE: It is not recommended to re-format a card unless it is necessary. Some devices may require a specific format which the factory puts on the card. For more information please contact Lexar's Technical Support team.)

Du skal kontakte support afdelingen
Avatar billede seiding Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:55 #3
Shit hvor dum kan man være (tænker på mig selv :O)  )!!! Jeg er så kegle dum, at formater compact flashcardet i FAT32 mode under formatering..... og så sad jeg lige og tænkte hmmmm.... lad mig prøver alm FAT istedet for FAT32....og ved i hvad??? DET VIRKEDE SQU!!! :O))))))))))))))

- Jeg har ihvertfald lært noget...følg anvisningerne i manualerne og lad vær med at være smart og prøv noget som får ens puls til at stige til 220 (med mindre man kan lide spændingen ;OP ), jeg troede faktisk at jeg lige havde smidt små 900 kroner i skraldespanden.... Men "jimscheel" du skal have tak for hjælpen :O)
Avatar billede jimscheel Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:56 #4
det var så lidt - oh held og lykke i fremtiden med dit kort, nu ved du hvordan det skal tackles ;-)
Avatar billede seiding Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:59 #5
Yessen :O)
Avatar billede jimscheel Nybegynder
12. maj 2010 - 21:51 #6
Lukker
Avatar billede jimscheel Nybegynder
20. januar 2012 - 15:15 #7
Lukker