Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

HTMLeditor

Jeg har lavet en lille html editor - som forøvrigt er mit første rigtige arbejde med tekst i flash.

Jeg kunne tænke mig nogle ideer (og forslag til løsning af de ideer) til hvordan man inden for flashes rammer kunne gøre editoren bedre!

/Alexander
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:40 #1
Måske et link ville være på sin plads :-)

http://home19.inet.tele.dk/sirvival/htmleditor.swf
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2002 - 13:40 #2
Hmm må vi se den? :)
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2002 - 13:41 #3
Ja netop ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2002 - 14:04 #4
Lidt mere finktionalitet såsom mulighed for indsættelse af links og billeder.

Hvis du vil se en ret udbygget htmleditor i javascript og html, så ligger der en har

http://www.bufferzone.dk/pplads/ny.zip

den ligger sammen med et lille nyheds site, der selvfølgelig skal have rettet links, og connection path for at irke.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 14:11 #5
Det glemte jeg at sige - det er meningen at den kun skal arbejde med den html som flash understøtter, da den skal bruges til at redigere html-formateret-tekst til flashsites!

buffersone--> oprettelse af links er en god ide (det havde jeg helt glemt!

Der skal naturligvis være en load og save knap, når editoren er færdig!
Avatar billede bufferzone Praktikant
19. oktober 2002 - 14:26 #6
Den editor jeg har lagt op kan alt dette, du er velkommen til at bruge den som inspiration.

Hvad med punktopstillinger, flere forskellige fonte og størrelser, mulighed for at lave tabeller, mulighed for at rette i den resulterende html kode (på html niveau) osv
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:06 #7
bufferzone-->
-Koderetning på htmlniveau er allerede mulig - eller hvad mener du?
-Hvordan laver jeg tabeller i en html-kode der skal virke i flash?
-Punktopstilling kunne relativt nemt laves!
-Størrelserne er bevidst valgt som en slags skabelon - men der kan naturligvis være flere muligheder!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:07 #8
Hvad sker der her - hvornår accepterede jeg svaret?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:36 #9
Jeg har også lavet en editor i Flash - Det kan være du vil se den?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
19. oktober 2002 - 19:06 #10
nikolajdu -->
Det ville glæde mig meget - selvom jeg nok får mindreværdskomplekser ;-)

link? eller send den til sirvival@ofir.dk
Avatar billede gotcha Nybegynder
20. oktober 2002 - 00:13 #11
Prøv at kigge på http://www.illogicz.com/flashmx/texteditor/ :)

Mvh Morten
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. oktober 2002 - 01:09 #12
Fedt - hvordan???
Avatar billede gotcha Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:35 #13
Hvordan den er lavet?
Avatar billede gotcha Nybegynder
20. oktober 2002 - 02:45 #14
Koden til ovenstående komponent er ikke frigivet endnu, desværre, men den er frigivet til følgende to:

http://www.joshdura.com/texteditor/Text%20Editor.fla

og

http://www.rolandschaer.ch/htm/default.htm
Avatar billede alexander_j Nybegynder
20. oktober 2002 - 03:03 #15
Sad lige og rodede lidt rundt på nettet og fandt en del gode texteditor-componenter :-)

Det her er også en af de bedre (btw spændende netsted):
http://flashcomponents.net/component.cfm?nav=2&id=131

Ja hvordan pokker formår de at lave den slags?
Avatar billede gotcha Nybegynder
20. oktober 2002 - 03:10 #16
Ved at kende til OOP (Object Orienteret Programmering), udnytte de nye objekter og classes i Flash MX og frem for alt bruge sund fornuft :)

Hvis du ikke allerede har gjort det, så kig på http://flashcomponents.net/tutorials/triangle/triangle.html - den er kanon god, når man skal til at lave sin første komponent!
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. oktober 2002 - 23:17 #17
nikolajdu --> Jeg vil meget gerne se din HTML-editor :-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. oktober 2002 - 01:32 #18
Nåja - Det havde jeg sgu da glemt :)

mail?
Avatar billede alexander_j Nybegynder
24. oktober 2002 - 08:04 #19
np - sirvival@ofir.dk
Avatar billede brock Nybegynder
22. november 2002 - 19:13 #20
Hej nikolajdu

Jeg er ved at kaste mig over FlashMX især med henblik på at lære Rich Edit i flash at kende.
Har allerede bygget en (som så mange andre) i Dom, hvilket gør, at den selvsagt kun kører på win-systemer. Jeg vil selvsagt hente txt fra DB.. redigerer og gemme... Den del har jeg nogenlunde styr på.

men for at komme til sagen:

1) Er det en indbygget funktion i flashMX
2) kan man indsætte billeder i flash-editor og skalerer dem direkte

Jeg vil meget gerne se din swf editor

(og selvsagt giver jeg point for svar ... jeg er helt på bar bund på dette felt)

med venlig hilsen

Brock
Avatar billede alexander_j Nybegynder
23. november 2002 - 11:15 #21
jep jeg vil faktisk også stadig gerne se den ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. november 2002 - 11:41 #22
Åhhhh.... Jeg uploader den på mandag. Hold mig lige fanget.
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juni 2003 - 22:19 #23
FANGET ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2003 - 22:25 #24
ROFL....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. juni 2003 - 22:25 #25
Lad mig nøjes med at konstatere at jeg fandt den for værdifuld til at lægges ud her ;-)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
12. juni 2003 - 23:10 #26
Sad og ledte efter et andet gammelt svar og faldt over denne tråd ved en tilfældighed ;-)