Avatar billede spaden Nybegynder
21. juli 1999 - 11:10 Der er 5 kommentarer

.Asp i frontpage

Kan man lave .asp i frontpage? Hvis ja hvad er fordelen ved det?
Avatar billede hirtshals Nybegynder
21. juli 1999 - 11:34 #1
Man kan sagtens lave asp I FRONTPAGE, fordelen er at Frontpage er udstyret med Wizards, der kan hjælpe dig med asp setup/programmering

mvh Henrik :-)
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
21. juli 1999 - 11:43 #2
Men husk at bruge version 2000, da tidligere versioner meget let smadrer din kode!!
Avatar billede jens Nybegynder
21. juli 1999 - 12:03 #3
Jeg har forsøgt at lave en del i Front Page - og det virker helt fint..... men ! Jeg har probs. med den funktion der sender information ned i en DB. Jeg har derfor snakket med en gut som arbejder med Fp hos Microsoft ( i en NG ).

Han sagde at funktionen kun kunne lade sig gøre hvis man havde FP 2000 ekstensions installeret på serveren :-(

Men ellers styrer den ASP virkelig godt,, hvis du selv kan hjælpe den lidt med lidt håndkodning ind i mellem ( faktisk hele tiden )

- Jens
Avatar billede duff Nybegynder
26. november 1999 - 15:43 #4
ASP betyder Active Server Page
Det betyder at det ikke er klienten der bliver belastet men den server hvorpå du ligger ASP'en hvis du vil lave ASP i FP skal din vært understøtte det, det koster vist også lidt at få sat ODBC'en op til at køre din Database, Jeg mener i modsætning til Jens at FP 2000 er god til ASP (det er 98 også), men fordelen kan være at din arbejdsstation ikke bliver belastet når laver søgninger i en database, det er kun serveren
Avatar billede reshafim Nybegynder
20. oktober 2004 - 12:07 #5
Du skal skal være forsiktig at redigere ASP (fx hjemmeside)i Front Page 2000-det er stor sandsyndlighed at den vil "smadre" din hjemmeside---men omvent hvis du henter (ASP)værktøj fra Microsoft til din Front Page 2000 så har du den perfecte værktøj til ASP-- det bedste det findes,
Reshafim