Avatar billede cden Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:32 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Langsom JAVA

Hej Experter !

Jeg har skiftet OS på min "gamle" maskine, fra WIN200 til XP. Jeg har hørt/læst at XP generelt bruger flere resourser, og det har jeg måttet sande.
Jeg har prøvet alle de gode råd jeg har kunnet finde for at TUNE min maskine. Som bl.a. at skift til den "gamle" grænseflade m.m..
Men mine største problemer er :

1. Jeg ikke længere kan afspille MP3, hverken fra WinMediaPlayer, eller WinAMP, uden at den er ved at brænde helt sammen. Det er i hvert fald ikke muligt at bruge den til andet mens.

2. Når jeg i min IE kører JAVA, så går det simpel hen så langsomt, så man tror det er løgn.

Lidt INFO:

500 Mhz, 576Mb PC133 Ram.

Ja, jeg har installeret/afinstalleret en del programmer siden min XP Installation.

Jeg har også JDK 1.3.1. installeret, til brug for afvikling af JSP på en REZIN 2.0.1.

Mit spørgsmål går ganske enkelt bare på om det er hvad jeg kan forvente, eller der er mulighed for at gøre noget ved det ?
Evt. "rydde op" uden ny installation ?

Håber der er nogen der kan hjælpe, da jeg er noget af et håbløst tilfælde når det kommer OS'er.

Jeg giver altså ikke point for svar som:
- Det må du acceptere eller starte forfra.... eller
- Din maskine er for lille
Avatar billede martinhrj Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:52 #1
Jeg ved ikke lige hvad problemet er, men det er ikke fordi din maskine er for langsom! Jeg kører XP på en 500 MHz 128 pc100 Ram uden problemer... Så der må kunne gøres noget. Men lige hvad... det ved jeg desværre ikke.
Avatar billede cden Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:56 #2
--> martinhrj.

Tak for informationen.

Så må jeg håbe at andre "experter" kan hjælpe !
Avatar billede martinhrj Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:00 #3
Lige en ting til... Jeg skiftede fra win98 til XP, og har faktisk oplevet at mange programmer starter hurtigere, end tidligere...
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:09 #4
Jeg havde samme problem da jeg opgraderede fra 2000 til xp, Men da jeg formaterede og lagde systemet ind på en frisk HDD så kørte det igen.
Men jeg er røget tilbage til 2000 igen, da jeg stadig syntes det er det bedste.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:11 #5
lige en ting til, din maskine er ikke for lille, da jeg opgraderede og alt hakkede var det på min 700 Mhz med 256 pc 133 ram.

jeg ved godt du skrev du ikke ville have det, men jeg er bange for det er løsningen at formatere... men jeg lytter med og hører hvad de andre siger
Avatar billede martinhrj Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:15 #6
Det skal lige siges, at da jeg installerede XP var det også på en ny HD.
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2002 - 11:18 #7
Sæt XP-cdèn i cdrommen, sæt first boot i bios til cdrom, og kør en reparation.
Avatar billede cden Nybegynder
19. oktober 2002 - 11:26 #8
Min installation var også på en sprit ny IBM 7200 rpm HD, men resten af min Hardware er ikke specielt ny:

Motherboard: ASUS P5A Super7
Grafikkort: Matrox Millinium G400 16Mb
Lydkort: Soundblaster PCI 128

Jeg har hørt noget om at kablerne til nye motherboards har flere/hurtigere forbindelse, men igen.... jeg er lost når det handler om OS og Hardware.

Jeg har iøvrigt også prøvet med Matrox´s driver til G400 <--> XP,
men det gik helt galt !
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2002 - 11:31 #9
Hvis du vil have HD til, at køre hurtigere, skal du ofre lidt på et 80 pins kabel, klarer ATA over 66, de har et blåt stil i den ene ende.
Avatar billede cden Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:47 #10
--> peet49

Det var ingen succes med reparation.
Lortet frøs så jeg måtte genstarte !
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2002 - 16:08 #11
Lyder som en hardwarekonflikt.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
19. oktober 2002 - 18:45 #12
Ja, det er også en mulighed med en hardware konflikt, men så burde der også have været problemer før i tiden. eller er det mig der er forkert på den. ???
Avatar billede peet-49 Novice
19. oktober 2002 - 20:32 #13
Det kan være en driver til modem, det er ikke alle win2000 drivere, der kører i XP.
Avatar billede cden Nybegynder
19. oktober 2002 - 21:53 #14
Hardwarekonflikt....puuuha, det lyder ikke godt.

Hvordan finder jeg ud af om det er det der er galt ?

Driver til modem ?

Jeg har et Motorola kabelmodem SB4100, og der har jeg opdateret driveren fra Motorola...

Jeg er ked af jeg ikke kan dele nogle points ud endnu, men min PC kører jo stadig i samme langsomme tempo som inden jeg oprettede dette spørgsmål.

Men tak for jeres kommentarer indtil videre...

Håber stadig der er nogen der kan hjælpe !
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 09:05 #15
Du kan også have en ramblok XP ikke synes om, den er lidt kræsen, hvis du har flere i, kan du jo prøve dig frem.
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 09:07 #16
Har du tjekket de forskellige ekstra programmer for kompalitet med XP, det gør du under programkompalitet i tilbehør.
Avatar billede cden Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:15 #17
--> peet49

Hvad er resultatet, hvis ikke XP synes om mine ram ?

Da jeg skiftede til XP købte jeg faktisk nye ram,
og siden har mit OS været langsomt.

Jeg har dog ikke prøvet med andre OS'er siden.
Avatar billede peet-49 Novice
20. oktober 2002 - 17:28 #18
Der findes viss ramtyper XP ikke bryder sig om. Har du kørt en scandisk af dit system.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:06 #19
Den med rammene er god nok, min makkers maskeine "tuder" max hvis han har sin 128 blok i, men uden den suser den afsted. Pil dine blokke ud en efter og kør så lidt med computeren, synes du den kører bedre, er der stor chance for det er det...
Avatar billede cden Nybegynder
04. november 2002 - 14:11 #20
Jeg kan vist godt lukke nu !
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2002 - 16:18 #21
Hvorfor accepterer du dig selv, det koster normalt en anmeldelse.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
04. november 2002 - 17:35 #22
Det kommer vel an på om vi har hjulpet ham til en løsning ??
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2002 - 17:47 #23
Da ikke uden en kommentar, han skrev også selv, at problemet kom efter install af nye ram.
Avatar billede xenocypraz Nybegynder
04. november 2002 - 21:24 #24
tjah, oki... jeg ville ikke forsvare ham, han er jo bare så selv ude om at der på et tidspunkt ikke er folk der vil hjælpe
Avatar billede peet-49 Novice
04. november 2002 - 21:59 #25
Det er jo det, og der er desværre mange af hans slags efterhånden, med de bliver her heldigvis ikke så længe.
Avatar billede cden Nybegynder
05. november 2002 - 10:06 #26
-->peet49

Jeg vil da gerne undskylde at jeg har lukket spørgsmålet uden en kommentar.

Men mit problem er ikke blevet løst.....Min PC kører stadig lige langsom, men efter jeg har prøvet med forskellige RAM, er den nu begyndt at genstarte, hvilket jeg så har forsøgt at finde løsninger på via andre spørgsmål her på Eksperten.

Men mon ikke du(peet49) skulle tage en slapper med hvad du beskylder folk for, citat: der er desværre mange af hans slags efterhånden.

Det er fair at gøre opmærksom at man skylder en kommentar, men så kan man vel vente på et svar fra spørgsmålsstilleren.

Hvad angår point, så vil jeg give dig 1000 point hvis du kan løse mit problem, så det er ikke der skoen trykker.

Endnu engang tak for jeres deltagelse, og jeg håber da ikke at skulle være med til at ødelægge noget for andre, for jeg har haft glæde af Eksperten mange gange i de 2 år jeg har været her, og sådan håber jeg da det fortsætter.
Avatar billede peet-49 Novice
05. november 2002 - 10:34 #27
Alt forladt, var måske lige hurtig nok, men som du sikkert også selv har oplevet her, er der mange af "slagsen"
Har du tjekket software for XP-kompalitet, det sker tit, at XP hæger fordi, der ligger et eller andet program og halter under XP.