Avatar billede kjaergruppen Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:25 Der er 5 kommentarer

Mine pc i samme lan kan ikke se hinanden!!

Jeg har et lan der består af 5 pc, de 2 er win2kserver(standaalone uden DC eller andet insatlleret) køre som webserver. 3 andre som er en winXP og  2 x win98se.

Mit problem er at win2kserver1 kan se win2kserver2 men ike omvendt, win98 kan se server1 og ikke server2 og ikke winXP pc. WinXP pc kan ikke se nogen som helst af de andre. PROBLEMET er opstået hen ad vejen før kunne de alle se hinanden. Hvodan retter jeg/finder fejlen. Alle køre med samme netværksID og samme subnetmask.De enester der sket er at alle opdateringer er kørt på alle pc. dvs. servicepack 3 win2k og servp.1 på XP samt alle uodates på win98se.

Nogen der har gode ideer
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:31 #1
gå ind i netvær og gi pcerne IP og subnet mask.. og serveren = gateway
Avatar billede schnitz_dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 10:32 #2
hvis du bruger gateway.. så burde det virke..jeg har også et netværk sat op.. der køre både win98, me, xp pro, 2000 ... det virker fint..hvis man sætter det rigtigt op i netværk.. ellers kan de heller ik alle finde hinanden
Avatar billede kjaergruppen Nybegynder
19. oktober 2002 - 12:37 #3
Hvis du læser hvad jeg har skrevet, SÅ HAR DET VIRKET UDEN PROBLEMER, men gør det bare ikke mere , det er mit ??? hvorfor?

Der er ikke ændret hverken på IP adresse eller gateway KUN almindelige patchs er lagt på alle PC. Det er det der er underligt.
Avatar billede mickey777 Nybegynder
19. oktober 2002 - 13:59 #4
Hvis du installere NWLink IPX/SPX/NETBIOS protocollen på samtlige maskiner, så burde alle maskiner kunne se hinanden.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:55 #5
En anden måde, er at skrive hostnavn og ipaddresse ind i samtlige pc'ers host fil. Det plejer også at få dem til at se hinanden igen.
Stierne er:
win 98: c:\windows\hosts
win2000: c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
winxp: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts