Avatar billede luckylonestar Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:00 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

XP går ned når InternetExplorer anvendes

Jeg har lige købt en ny PC og har herefter installeret WInXP. Problemet er at XP går ned, når InternetExplorer anvendes. Det sker ikke hver gang men indtil videre er det sket tre gange på ligeså mange dage og kun når Iexplorer har været anvendt. Normalt går der vel ½ time inden det sker men mindre kan også gøre det. Pc'en genstarter simpelthen uden så meget som at give blå skærm eller noget som helst andet.

Mine komponenter er:

Motherboard: Asus P4S8X
Processor: Pentium 4 2,4 Ghz Northwood (533Mhz)
Grafikkort: Tornado Geforce 2 MX/MX 400
Seagate Barracuda 60 GB
512 MB DDR ram 266 Mhz

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh

LuckyLonestar
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:03 #1
Har du installeret alle opdateringerne?
Avatar billede luckylonestar Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:15 #2
Yes - Dog ikke SP1.
Avatar billede rbnh Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:22 #3
Prøv at fjerne flueben ved "Genstart automatisk"
via >Start >Højreklik på denne computer > Egenskaber > Avanceret > Start og genoprettelse - Indstillinger > Fjern flueben ved "Genstart automatisk"

herefter skulle din PC lade være med at genstarte / stoppe ved nogle fejl.

Undersøg herefter logs for fejl og bemærkninger, som du kan bruge til fejlrettelse, dette gør du via >Start > Administration > Logbog

Du kan jo også pve at kigge i logbog først og se, om du kan finde nogle fejl / bemærkninger, der kan hjælpe dig med fejlrettelse.

Prøv det og skriv igen hvis det ikke hjælper; men som anført ovenover - sørg lige for at din PC er fuldt opdateret evt. via >Start >Windows update eller når du har startet Explorer op så > Funktioner > Windows update
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:24 #4
Ok, prøv lige det så...Og lige når den rebooter så gå lige ind i bios og aflæs temperaturen på den.

Windows XP har en funkrion der gør, at den som standard bare genstarter når der opstår en "blå-skærm-situation". Der er en måde til at deaktivere det, og den vil jeg prøve at finde...
Avatar billede rbnh Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:26 #5
Du bør også opdatere med SP1; men Windows XP og Explorer burde kunne køre uden denne opdatering; men er der stadigvæk problemer bør du opdatere med SP1 da der er mange rettelser vedr. generelle fejl, sikkerhed og bl.a. Directx.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:26 #6
Ok, rbnh fandt ud af det for mig *GG* ;-)
Avatar billede luckylonestar Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:33 #7
Ok - Tak skal i ha'. Nå er der jo ikke andet at gøre end at vente og se.
Avatar billede rbnh Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:35 #8
herligt - hvis du kan aflæse din temperatur på bundkort, så prøv det, når / hvis fejlen opstår igen. Men din PC med den konfiguration bør ikke blive sønderligt belastet ved afvikling af de programmer du nævner. Hvis den derimod går ned når du spiller skal du kigge på temperatur og sørge for at have de sidste nye skræmdrivere m.m.
Avatar billede luckylonestar Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:43 #9
Ok - Ser lige om det holder "ulven" for døren og så skal der nok rulle points ind på kontoen til jer begge.
Avatar billede tofferman Nybegynder
19. oktober 2002 - 02:51 #10
Ok, he-he..... ;-)