Avatar billede kimc Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:31 Der er 31 kommentarer

Hjælp til InDesign

Jeg har et mega-problem med at konvertere en InDesign-fil lavet i en Beta-release af InDesign 2. (se mere hos Adobe: http://www.adobe.com/support/techdocs/2b132.htm )
Der er 200 point til den der kan guide mig igennem 'Solution 1'.

Hurtig hjælpe afregnes tre-dobbelt.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:35 #1
Skriv lige, hvad der står i mailen...
Avatar billede kimc Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:37 #2
- det er dét der er humlen; jeg har ikke den fjerneste ide om hvad der står i den mail...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:41 #3
Hmm... Prøv at sende mig filen. michael@haiku.dk
Avatar billede spe Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:43 #4
Det kan ikke lade sig gøre at åbne den i en ikke beta-version med mindre du har indholdet af den mail.

Jeg kan lave den til en pdf for dig men ikke en InDesign redigerbar fil.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:45 #5
Der står den kan åbnes i en tidl. version...
Avatar billede kimc Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:47 #6
jeg har både den nye og beta-versionen af InDesign. Desuden er den skrevet som PDF-fil. Jeg har behov for at redigere beta-filen i den nye-version og mangler derfor indholdet af den mail...
Avatar billede spe Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:48 #7
michael>> Ja det er rigtigt.kimc>> Har du Indesign 1.5.
Avatar billede kimc Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:50 #8
ja, jeg har også prøvet at åbne beta-filen i 1.5, men det virker heller ikke :-(
Avatar billede spe Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:51 #9
Som michael skriver kan den åbnes i InDesign 1.5.
Måske michael har InDesign 1.5 og kan åbne og gemme så du kan bruge den.
Ellers har jeg InDesign 1.5 og kan gøre forsøget sup@tdcadsl.dk.
Avatar billede spe Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:53 #10
Jeg kan godt åbne mine beta-filer i InDesign 1.5 men du skriver det er en pdf  og så kan du godt placere den i inDesign men ikke åbne.
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:01 #11
spe> kan du åbne dem på PC ell. Mac?? (jeg bruger PC) - er det et plug-in til 1.5??
Avatar billede spe Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:03 #12
På Mac, men jeg kan gemme så pc kan læse den hvis det altså er en Indesign og ikke en pdf.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:06 #13
Jeg har fundet lidt mere her:
http://www.adobe.com/support/techdocs/20d56.htm

Men umiddelbart ser det ikke ud som om, at der er en løsning - andet end enten at få fat i den prerelease version og installere den på en ny maskine og rette på den måde... Eller lave dokumentet forfra.
Avatar billede spe Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:10 #14
kimc>> Send den så prøver jeg!?
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:10 #15
Jeg har alle 3 versioner (1.5, 2.0Beta og 2.0Full) installeret, men det er umuligt at gemme filen fra 2.0Beta, i et format 2.0Full, umiddelbart kan/vil læse.
Jeg har uploadet filen hertil: www.mediascreen.dk/kimc/upload/12p_folder_cmyk.zip for dem der vil prøve at konvertere!
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:17 #16
Sorry!
Det kan sgu ikke lade sig gøre. Beta-versionen er et helt andet format end den endelige indesign:

Kilde: Adobe/forum: I suspect that this is why Adobe changed the file format midway through the beta test.

Her er hele tråden:
http://www.adobeforums.com/cgi-bin/webx?50@89.hu77aWWxnyq.5@.ef9a14d

/Michael
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:19 #17
Ser desværre ud som om du er lidt på skideren! :o(
Avatar billede spe Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:26 #18
kimc prøv lige at sende den pr. mail i stedet.
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:27 #19
ja, jeg er pænt fucked. Men der MÅ eksistere et util, der kan konvertere filen...
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:29 #20
spe> filen fylder 10.2mb, så jeg får den aldrig sendt som mail. Du kan downloade den ved at klikke på linket og vælge 'gem som' :)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:32 #21
Hmmm... Den zip-fil kan jeg godt åbne i 2.0'eren...

Jeg er lige ved at oploade den, hvor den er blevet gemt i en ren 2'er.
Du kan downloade den her: www.haiku.dk/tmp/indesign.zip om 2 minutter. Kan du åbne den og redigere videre i den?
Avatar billede spe Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:35 #22
Lader til michael har løst det :-)

Jeg kan ikke downloade en zip fil fra PC og åbne den på Mac i InDesign, derfor at sende er bedre men lader til ikke at være nødvendigt.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:42 #23
Spe> Hvorfor kan du ikke downloade en zip-fil?

Ellers så er løsningen her.
Unzips zip files created by WinZip® and other zip utilities :o)
http://www.stuffit.com/expander/
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:44 #24
Michael> jeg har hentet din fil, men får stadigvæk den samme fejl.
- er du sikker på at du har en 2.0Full?? (jeg kan nemlig fint åbne filen i 2.0Beta...)
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:45 #25
Det går jeg da ud fra. Det er da ihvertfald det, der står på kassen til cd-rommen... :o)
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:47 #26
- hvorfor kan jeg så ikke åbne filen?? :-/
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:50 #27
Aner det ikke... 2 sek... Jeg prøver at gemme den som template.
2 minutter mere: www.haiku.dk/tmp/indesign_template.zip (sikkert samme shit.. men et forsøg værd)
Avatar billede spe Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:05 #28
michael>> den åbner fint med stuffit men min mac registrere filen som et tekst-dokument og ikke som en InDesign fil, så der går det galt sker ofte når en fil skal downloades men ikke hvis den zippede-fil sendes pr. mail.
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:07 #29
Spe> Hmm... Strange...
Avatar billede _michael_ Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:07 #30
Nå men... hyg jer... Jeg besvimer nu! :o)
Avatar billede kimc Nybegynder
19. oktober 2002 - 01:12 #31
template-tingen kan jeg altså heller ikke åbne :-(
(besvimer også; håber at morgendagen bringer nyt!)