Avatar billede snaptil Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:33 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ingen farver på tv ved brug af nvidia geforce 2 med tv-out

jeg har forsøgt at installere ovenstående kort .. se evt ?http://www.eksperten.dk/spm/271891
men jeg får ingen farver på tv skærmen .. jeg kan godt bruge tv-et som pc-skærm... ved det program der hedder tvtool.. men ingen farver.. (og desværre duer programmet kun i 15 min pr dag)
Avatar billede daddio Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:53 #1
har det noget at gøre med PAL og NTSC....
Hvis du kører NTSC på en PAL indgang kan farverne godt forsvinde
Avatar billede kmx Nybegynder
18. oktober 2002 - 13:53 #2
Du bliver nok nødt til at få nvidias drivere til at virke. Jeg får uden problemer billedet fra PC/WinXP/GF2mx smidt over i mit fjernsyn og det er udelukkende ved brug af TwinView funktionen
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 13:58 #3
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 14:00 #4
Så er det fordi det er SVHS udgang på dit grafikkort + dit TV ikke understøtter SVHS. Du skal købe en SVHS -> compesite adapter. Compesite stik er et gult phonostik. Det gule stik skal føres over i TV'et. Hvis ikke du har en compesite indgang, kan du købe en adapter.http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1614577896
Avatar billede kmx Nybegynder
18. oktober 2002 - 14:03 #5
Den hurtige guide er:
Q. How do I enable Twinview?
A. Right mouse click your desktop and click properties. Under Settings menu, click Advanced button. Click TwinView tab and select Clone. In rare case, you may need to select "Force Detection of a monitor on the secondary monitor" to detect the 2nd monitor.
Avatar billede snaptil Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:30 #6
... phat lasse på mit fjensyn er der to scart indgange samt en indgang som kan bruge det samme stik som jeg putter ind i grafikkortet... understøtter mit tv så ikke svhs... eller har det intet at sige
Avatar billede halifax Nybegynder
18. oktober 2002 - 16:41 #7
Lytter med..  Thx
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2002 - 18:06 #8
Så skulle dit TV understøtte SVHS. I TVtool under adjust/select output kan du prøv at trykke på knappen scan, eller sætte den til Y/C. Er tvtool også indstillet til PAL ???
Avatar billede gangsta12dk Nybegynder
19. oktober 2002 - 15:43 #9
Hvordan er det nu man skifter mellem PAL og NTSC?
Avatar billede cyruz Nybegynder
19. oktober 2002 - 20:02 #10
Har du været inde i nView og oprette din skærm, jeg havde selv problemer med at min viste sort/hvid (også med tv tool)?
Avatar billede snaptil Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:42 #11
hej igen...
jeg har nu prøvet at:
scan... skete intet..sætte  tvtool til y/c samt indstille den til pal
heller intet her..
Avatar billede snaptil Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:45 #12
det kan vel ikke være pga noget konflikt... jeg har et eller andet grafik kort som er onboard..
den ledning jeg bruger går fra grafik kortet med et slags stik og hen i et scart stik...
det kan vel ikke være sådan at kun den indgang med samme stik type som fra grafik kortet har svhs...
ja jeg spørger bare
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:46 #13
Avatar billede jaze Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:48 #14
Du skal inde i punktet vælg enhed-> under output type vælge sammensat signal så skulle den røv være barberet
Avatar billede jaze Nybegynder
20. oktober 2002 - 18:49 #15
det er selvf. Videooutput signal ;o)
Avatar billede snaptil Nybegynder
20. oktober 2002 - 20:07 #16
compesite=sammensat så intet nyt der jaze
Avatar billede snaptil Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:54 #17
ok jeg har nu fundet ud af hvad der er galt... tak for jeres forsøg på svar dem der var til mest hjælp har jeg givet point tidligere memlig phatlasse...
metal_hansen tak for din besvarelse
Avatar billede snaptil Nybegynder
21. oktober 2002 - 12:57 #18
hov nå ville ikke ha givet dig 200 point
svaret var nemlig at tv-et kun kunne tage svhs i svhs stikket og ikke i scart stikket .. jeg var nede og snakke med expert viby j .. og de fortalte at evt hvis scart stikket kunne tage svhs ville det være scartindgang nr.1 ... men det var desværre ikke tilfældet hos mig
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
21. oktober 2002 - 13:11 #19
nå det så ellers lige så godt ud med de 200 point ;-)
Men hvem vil du gerne ha skal ha nogen?! så opretter jeg lige et spørgsmål med det antal point du synes :)