Avatar billede theguardian Nybegynder
18. oktober 2002 - 03:27 Der er 4 kommentarer og
5 løsninger

Matematik formeler

Hey Hey

Jeg ved det lydre underlig ^^
Men jeg har faktisk brug for alle de forskellige matematik formuler der findes, og da jeg ikke kunne finde en side med dem på nettet tænkte jeg at i havde et par stykker i kunne give mig, alle vil blive belønnet så længe der er en matematik formel i deres svar. Skal lige siges det skal bruges til et C++ program jeg er ved at lave i selvvalgt opgave :)
Avatar billede fiskesuppe Nybegynder
18. oktober 2002 - 04:08 #1
Jeg har et par tusinde sider liggende med matematikformler. Kan du ikke være lidt mere specifik med hvilke områder formlerne skal dække ind under, altså på hvor højt et niveau de normalt bruges? Det nytter måske ikke så meget hvis jeg f.eks. giver dig en formel til beregning af en vektors projektion på en anden vektor hvis du ikke aner en klaphat om vektorer :)
Avatar billede lasse_buck Nybegynder
18. oktober 2002 - 04:15 #2
Der findes de første 100.000 matematiske formler. De fleste af dem kan ikke stå alene uden et diagram og/eller en forklaring.

Det er bare om at gå i gang. Tag f.eks. trigonometri - der finder du nogen af de mest almindelige.

http://www.sosmath.com
Avatar billede flash-man Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:13 #3
Du kan køb en formelsamling i en boghandel for omkring 30 kr. vil jeg mene!
Avatar billede hundevennen Nybegynder
18. oktober 2002 - 08:19 #4
Avatar billede ladyhawke Novice
18. oktober 2002 - 08:29 #5
Lån denne på biblioteket, den har masser af gode formler/tabeller:

http://search.barnesandnoble.com/textbooks/booksearch/isbnInquiry.asp?isbn=0070382034
Avatar billede gizp Nybegynder
18. oktober 2002 - 09:28 #6
Avatar billede gizp Nybegynder
18. oktober 2002 - 09:29 #7
Ups -> Flash-man undskyld så sq ikke du havde skrevet!
Avatar billede theguardian Nybegynder
18. oktober 2002 - 11:38 #8
hehe, alle formeler er velkommen, skal nok finde ud af hvad vektor er når du har givet mig formulen sammen med nogle tegninger ^^

Mangetak for den der www.formel.dk den er meget god
Avatar billede theguardian Nybegynder
20. oktober 2002 - 12:43 #9
Det ser ikke ud til der er flere svar så jeg vil begynde at udgive point mange tak for jeres svar alle sammen :)