Avatar billede dj_d Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

DirectX 8.1 og Creative SBLive! Value

Hej folkens.

Jeg har nu i en uge kæmpet med mit lydkort for at få det til at afspille lyd i et konkret spil (Madden NFL 2003), når lyd skal til at afvikles i første menu i spillet går den straks ud i Windows (XP) uden fejlmeddelelser mv.
Spillet kan kun starte op hvis jeg deaktivere lydkortet i enhedshåndtering.

Jeg har så skrevet med en gut fra EA, som konstant opfordrer mig til at opdatere min lydkortdriver, da der åbenbart skal bruges en specifik lydkortdriver til den version af DirectX jeg bruger (8.1), sammen med lige præcis det spil.
Jeg har dog forsøgt at installere selv de nyeste drivere fra creative.com uden held, og har gjort mig mange forsøg mht at nedsætte HW-acceleration for lydkortet.

Hvis en eller flere derude har oplevet samme problem, evt. med andre spil, må du meget gerne hjælpe mig hurtigst muligt.
Herunder ses den seneste mail jeg fik fra EA-gutten, hvilket måske kunne sige personer noget, mht de drivere han nævner, som jeg ikke selv har kunnet opdrive:
"
Hi

The latest driver is version 3509 or 3511 from www.creative.com.

The problem you are having is with the sound card. Once the sound card is correctly configuered for use within the version of Direct X you are using, you should have solved the problem.

Please install these later drivers for the card, and try adjusting the accelleration for the sound card if that does not fix it strait away. You should find a setting which solves this.

You could also add the extension " -nosound" after the shortcut (right click on the shortcut and add this extension to the shortcut), this will make the game ignore your sound card, which will solve the problem but leave you with no sound in the game.
"

Med Venlig Hilsen

Dan Bering
Avatar billede spt Nybegynder
20. oktober 2002 - 17:01 #1
jeg har selv ret dårlige erfaringer med EA spil og mit sb live 1024. de kører sindsygt langsomt, så jeg vil faktik mene at det er EA's skyld. De laver simpelthen ikke deres spil kompatible nok.
Avatar billede dj_d Nybegynder
08. december 2004 - 20:14 #2
svar
Avatar billede dj_d Nybegynder
08. december 2004 - 20:14 #3
svar