Avatar billede indysurf Nybegynder
30. september 2000 - 02:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem 2 computere

Vi har 2 stk. Pc\'er med Windows 98. PC 1 har to stk netkort, hvoraf den ene kører stofanet og den anden kører i det lokale net. PC 2 har kun et netkort til det lokale net. IP adresserne er oprettet som 192.168.0.1 og 2. og subnet mask er: 255.255.255.0 Der er ikke indtastet ip adresser under gateway. Vi kan Pinge hinanden og PC 1 kan se nr. 2 under andre computere, men klikkes der på eks. c-drevet fryser computeren. PC 2 kan slet ikke se drevene for PC 1. Der er sat flueben ved fildeling. Efter em lang nat har vi nu næsten opgivet og håber på en hjælpende hånd!
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. september 2000 - 04:02 #1
Jeg bruger feks. en hub mellem deling af min to klient computerer. Jeg tror at du bliver noget til at sætte en gateway ip (den der har stofanet tilsluttet)
Avatar billede thekrew Nybegynder
30. september 2000 - 04:03 #2
jeg ved ikke rigtige hvis to netværkskorte gøre et problem under win98
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
30. september 2000 - 06:49 #3
Det skal gerne kunne virke at have 2 netværkskort i!, men må jeg spørge hvorfor du ikke bare nøjes med et netkort.. ?

Altså jeg har stofanet og har i lang tid kørt med blot at sætte PC2 op på samme måde som PC1 undtagen selfølgelig IP-adressen som jeg laver næsten identisk. Så skifter jeg bare stikket alt efter op jeg vl være på lokalent eller Internet.

Jeg ved ikke om problemet kan være at du har valgt 192.168.?.? som stofa jo også kører med... mit forslag er umiddelbart at finde på andre Ip\'er ..

Men du skal helt sikkert ikke have nogen gateway på lokalnettet.

Hvis det går helt galt kan du prøve og se om lokalnettet virker uden at du har sat stofanetnetkortet med tilhørende protokoller op. Så kan du se om det i det overhovedet er stofanet-netkortet der er problemet.

Avatar billede klth Nybegynder
30. september 2000 - 08:10 #4
razzer .. det kan være at han gerne vil være online imens der er lan forbindelse mellem maskinerner, f.eks.

På PC1 skal du på LAN netkortet (det du IKKE bruger til stofanet), sætte en IP op, f.eks. 10.10.10.25, og en subnetmaske på 255.255.255.0, på PC2 sætter du så IPen til 10.10.10.50 f.eks., og den samme subnetmaske. Husk at TCP/IP (og vist nok IPX) protokollerne skal være installeret, samt fil- og udskriftsdeling. Et Klient Program til Microsoft-Netværk burde også være der.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. september 2000 - 11:06 #5
Jeg har lige lavet et tilsvarende netværk med en ADSL opkobling, så dette burde være det samme:
PC1 kort mod nettet røres ikke. kort 2: 192.168.0.1 Undernet 255.255.255.0 INGEN gateway

PC2:192.168.0.2- gateway 192.168.0.1 undernet 255.255.255.0. Derefter hentes Winroute på www.winroute.com - det fåes i en 30 dg. fuldt funktionel demo. Så kører det!! Winroute SKAL bruges, det router trafikken mellem de to PC\'ere.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. september 2000 - 13:15 #6
PS: Det er ikke nok at sætte flueben ved fildeling, drevet skal også deles v. højreklik på drevet i DENNE COMPUTER