Avatar billede connector Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

*HASTER* Ingen CD-ROM efter Win.98/ME installation.

Efter endt Win. 98 eller ME installation har jeg nu pludselig intet cd-rom drev. Selv installationen foregik jo netop fra cd-rom'en men når jeg er færdig og vil evt. inst. flere programmer så findes mit cd-rom drev ikke længere...hvorfor ?? Hvad gør jeg for at 'aktivere' mit cd-rom drev ? Er der en 'lille' indstilling i evt. reg.databasen eller lign. ?
P.S. lige nu gælder det win.ME på en gammel bærbar.
Håber på meget hurtig hjælp. Tak
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2002 - 22:49 #1
kan du se dit cdrom drev når computeren starter op!!
Avatar billede x-pro Nybegynder
17. oktober 2002 - 22:52 #2
Avatar billede connector Nybegynder
18. oktober 2002 - 00:19 #3
Tak for hurtigt svar. Jeg kan ikke se mit cd-rom drev når jeg starter op. Det link med en driver, virker tilsyneladende heller ikke. Jeg har downloaded driveren men der sker intet når jeg kører den. Jeg har engang haft et lignende problem, hvor jeg så rodede lidt rundt i enhedshåndteringen og prøvede at ændre den driver der var valgt under 'oplysninger om driverfil' og ligepludselig så virkede det. Men det virker altså ikke nu, så jeg er ikke nået meget længere...
Avatar billede dsj Nybegynder
18. oktober 2002 - 01:11 #4
Hvis du ikke kan se cd-rom-drevet når maskinen booter, er det et hardware-problem...
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2002 - 08:08 #5
ja hardware, eller der er sket noget i bios, ellers prøv at kigge på dine kabler til din cd-rom, om nogle af dem er gået løse
Avatar billede x-pro Nybegynder
18. oktober 2002 - 09:06 #6
Det er muligt at det er hardware"defekt kabel", men prøv så lige og erstat
storprop.dll, redbook.sys, imapi.sys og cdrom.sys fra din inst. Du bruger extract fra windows. Det er mugligt at du kun kan overskrive dem fra dos.
Det er en velkendt fejl og nogle filer ikke bliver extractet ordenligt når man installere fra cd.Tjek lige om der ikke er en bios opdatering.Kan du køre en komand prompt og kalde dit cdrom drev. Det første bogstav efter dine harddiske.
Avatar billede connector Nybegynder
18. oktober 2002 - 22:47 #7
Jeg kan ikke tro at det er en hardware fejl, da jeg jo netop har installeret win. via cd. Når jeg er inde i win.ME og sætter en cd i drevet så reagere cd-rom drevet helt normalt i et kort øjeblik, dvs. at comp. registrerer at der er en cd i drevet, men jeg kan bare ikke få adgang til det. Som om det ikke er 'slået til'
Til x-pro: Hvordan skal jeg overskrive filerne ? hvor skal de komme fra ?
Avatar billede x-pro Nybegynder
18. oktober 2002 - 23:35 #8
Øh du har så kun den bærbare ???.
Jeg kan sende dig filerne fra me ???
Hvis du har en pc, så find de cab filer, hvor cdfs.vxd og redbook.sys ligger. Glem de andre , kun til nt.
Søg på de 2 filer på pc'en og overskriv.Tjek lige din cd.ini.
Avatar billede connector Nybegynder
19. oktober 2002 - 00:24 #9
Nej, jeg har ikke kun en bærbar jeg har også et par pc'ere. Den bærbare er bare til en ven.
Nu har jeg prøvet at kopiere de 2 filer, cdfs.vxd og redbook.sys, uden nogen forbedring.
Hvad mener du (x-pro) med min cd.ini ? Jeg kan ikke finde en fil med det navn på nogle af maskinerne
Avatar billede x-pro Nybegynder
19. oktober 2002 - 23:08 #10
.Du har check på at me overvågningen "statemanager" ikke kører, ellers bliver de "gamle" bare genindsat.Jeg har en lidt drastisk metode, nu når overskrivningen ikke virkede. Du fjerner din bus master under ide/atapi i safe-mode. Derefter skulle windows gerne installere igen, hvis du kan få installationen over på harddisken er det nok det bedste. Det er ikke sikkert at installationen behøves.
Dette "trick" skulle foreløbe problemfrit, men det er jo windows.
BRUG BACKUP.
Avatar billede kenp Novice
14. januar 2003 - 14:56 #11
husk at lukke spørgsmålet igen!!
Avatar billede connector Nybegynder
15. januar 2003 - 11:38 #12
Tak for jeres hjælp. Jeg beklager den sene afslutning på spørgsmålet. Der skulle bare en BIOS opdatering til så virkede alt som det skulle. :-)