Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:20 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

RAID

Hej eksperter -

jeg har købt et raid kort og et par harddiske jeg skal have op og køre... Det jeg har gjort er bare at sætte kablerne i osv. Den finder de 2 harddiske under opstart, og jeg har været inde og konfigurere dem. Men problemet er, at hver gang jeg forsøger at installere Windows 2000, og når til første genstart, så lige efter der hvor den burde komme med windows logoet, så skriver den denne fejl:

Windows 2000 kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
<windows 2000 root>\system32\ntoskrnl.exe.
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.

Jeg har prøvet forskellige ting, samt at starte op på en win98 startdisk og gå ind i mappen "i834" eller hvad den hedder, og køre winnt.exe. så burde den starte installationen UDEN smartdrive, og så være sikker på at få alle filerne med over. Men det kan den selvfølgelig ikke når den ikke har RAID driveren. hvad gør jeg ved dette?
Avatar billede grunken Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:43 #1
Er det ikke F6 man skal klikke på for at installere en SCSIdriver fra disk under installation ???
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:49 #2
Jo det er, og det har jeg gjort.. Det er jo EFTER den har kopieret nogle filer og sådan..
Avatar billede grunken Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:55 #3
Det var dælens, så husker den ikke den driver til næste genstart :('

ikke flere forslag !
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:15 #4
Den må jo huske en driver.. af en eller anden slags.. ellers ville den jo ikke kunne vide at der overhovedet ER noget på diskene..
Avatar billede grunken Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:18 #5
Bootsektoren er der vel altid :)

Raid eller ej !

Hvad er det for et kort ?
Avatar billede forgotten Nybegynder
17. oktober 2002 - 20:19 #6
Promise FastTrak100/TX2 og harddiskene er 2x WD caviar 80 gb, 8mb chace
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. oktober 2002 - 21:08 #7
Du skkal trykke F5 på et meget tidligt tidspunkt under installationen, og installere FastTrak driveren. Se et eksempel på serveraid installation på denne side.
http://publib-b.boulder.ibm.com/Redbooks.nsf/RedbookAbstracts/tips0041.html?Open
Avatar billede forgotten Nybegynder
20. oktober 2002 - 14:26 #8
For det første er det F6, for det andet bliver driveren jo kørt ind, tonnybrandt.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. oktober 2002 - 15:35 #9
Ups.. det er F6. På en NT, skal man trykke F6, så snart "Setup is inspecting...." vises, for at kunne installere drivere til hd controllere den skal kunne boote fra. Det hjælper ikke at vente til den selv beder om en driver. Hvis man gør det vil den kunne installere, men ikke boote på hd'en.
Det er muligt at dette ikke er nødvendigt i windows 2000. De windows 2000 maskiner jeg har installeret har været med IBM serveraid, og da bruger man bare serverguiden til installationen.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
22. oktober 2002 - 13:29 #10
Det er korrekt hvad Tonnybrandt skriver, du skal trykke F6 meget tidligt, du skal ikke bare vente på at W2K skriver "Tryk F6 for at installere andre Mass sto......."
Avatar billede forgotten Nybegynder
09. november 2002 - 23:47 #11
Jeg har fået det op og køre ved hjælp af driverinstallering på et tideligere stadie.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
10. november 2002 - 17:00 #12
Øhh... var det ikke det jeg skrev ?
Hvorfor tager du så pointene selv ?.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. november 2002 - 10:26 #13
forgotten >> Synes du ikke du skylder en forklaring, eller ihvertfald en gennemgang af hvad du gjorde for at få driveren installeret ?.
Avatar billede dmcn Praktikant
12. november 2002 - 15:34 #14
forgotten : Folk har brugt tid på at hjælpe dig, og har tilsyneladende også givet dig det korrekte svar. Gider du forklare hvorfor du selv tager pointene? Sker det ikke indenfor 72 timer, deaktiveres din bruger.
- n0rmality, coadmin
Avatar billede jelzin101 Praktikant
29. november 2002 - 17:54 #15
og det er vist ca. nu :)

done!
jelzin101/coadmin.