Avatar billede mbschwartz Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:12 Der er 7 kommentarer

Speedstream 2601 og RailRoad Tycoon 2

Er der nogen der ved hvordan en speedstream 2601 router skal sættes op, hvilke porte der skal åbnes, for at kunne spille RailRoad Tycoon 2 over nettet ???
Producenten af spillet har henvist til : http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q240429
Intet af dette virker dog, og Siemens, der producerer routeren, ønsker ikke engang at anerkende at de har modtaget min forespørgsel.
Avatar billede jxhello Nybegynder
22. oktober 2002 - 15:20 #1
Hvis du benytter DirectX 8, så skal du åbne for følgende porte:

Port 6073 UDP
Port 2302 til 2400 UDP
(
Hvis du både skal være client og Host, skal dette være begge veje (Ud og Ind)

Nu kender jeg ikke helt din router, men jeg "faldt" over følgende, hos
www.efficient.com

http://kb.efficient.com/display/1/kb/article.asp?aid=37766
Avatar billede mbschwartz Nybegynder
22. oktober 2002 - 19:23 #2
Der var timeout på det nederste link, men hvis jeg ikke tager meget fejl var det artikelnummeret 37766. Den artikel har jeg set og dit foreslåede portinterval, er også det som microsoft foreslår på deres hjemmeside, og det virker desværre ikke. Hverken DirectX 7 eller DirectX 8 metoden virker med RailRoad Tycoon 2. Men tak for henvisningen.
Avatar billede frank-s Nybegynder
09. februar 2003 - 14:07 #3
Hej alle. Nu har jeg haft ADSL NetExpress 2048/512 i snart 2 år og der er mega mange ting som jeg ikke har kunne få til at køre. Jeg har brugt mange dage på at sætte min speedS. 2601 op og jeg har læst 1000 FAQ'er for at få hjælp til at sætte den op. MEN nej nej nej SpeedSteam 2601 vil bare ikke køre som jeg gerne vil have den til. Jeg kan ikke hoste alle spil og jeg kan ikke lave samtaler i gamevoice og ja jeg har også et problem med MSN (samtaler,sende files osv) Men nu fant jeg en løsning som jeg nu har kørt med i snart 14 dage (og alt køre :-) ) og bedst af alt så tager det under 10min at gøre..

Løsning: tag din SpeedSteam helt af og køre uden. (ja det kan man godt for jeg gør det) du skal bare sætte din computer op med dit bruger navn og password (lige som om det var et modem)

Jeg kan alt nu MSN,gamevoice,spil server osv)

jeg har brugt mega meget tid på at få min speedsteam til at køre og jeg er kommet frem til at den ikke kan bruges til noget hvis du skal kunne andet end at gå på internet..

SÅ MED ANDRE ORD LØS ALLE DINE PROBLEMER OG TAG DIN SPEEDSTEAM 2601 AF.
Avatar billede angam Nybegynder
09. februar 2003 - 14:10 #4
Du kan godt køre uden speedstream på computeren, men så er der pivåbent til computeren, og du kan kun have én computer på Internettet.
Avatar billede frank-s Nybegynder
09. februar 2003 - 14:22 #5
ja det har du ret i.  men FIREWALL løser jo det lille problem
Avatar billede angam Nybegynder
09. februar 2003 - 14:24 #6
Det løser jo kun det første problem. Nu har jeg set at du har postet din "geniale" løsning i alle spørgsmål der har med Speedstream 2601 at gøre. Men det duer jo ikke alle steder. Mange har mere end een computer på netværket, og så er løsningen no-go (ihvertfald for os dødelige :-)
Avatar billede frank-s Nybegynder
09. februar 2003 - 15:14 #7
nej nej hvis du skal have flere pc'er på dit net så sætter du bare et net kort mere i din pc og sætter den op som routher også.  eller så køber du bare en andre routher op.  BARE IKKE SPEEDSTREAM 2601  for det er noget shit..