Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Satellit-højtalere

Hej.

Jeg skal bruge 4 små satellit højtalere til mit 4-kantede værelse. De skal kunne spille rummet op, og kunne bruges til sorround. Det skal ikke være superkvallitet.

Kan man få sådan noget for under 1000,- ?
Avatar billede grayholm Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:24 #1
Sjovt, at dit rum er firkantet :-)

http://www.edbpriser.dk
http://www.creative.com
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:25 #2
Prøv at kigge på edb priser.
Søg efter Creative og se de anmeldelser der er givet.
Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:27 #3
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597916

Hvad med disse? Kan man se en film med dem, og stadig have respekt bagefter?
Jeg ved godt at de ikke vil ryste gulvet, men jeg søget et resultat, som gør at det stadiv vil være sjovt! :-)
Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:28 #4
Kan højtalere som disse sættes til en alm. sorround forstærker?

Det skal ikke sættes direkte til computeren!!
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:29 #5
Tja 7W er godt nok ikke meget. Jeg har et par små hjt. på 5W, de giver godt nok ikke meget lyd fra sig.
Jeg ville nok finde mig en butik hvor jeg kunne få lov at prøve den af derhjemme (god ide uanset hvor dyre hjt man køber)
Avatar billede dk_gladiator Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:40 #6
Det afhænger helt af om din forstærker supporterer aktive hjt. (og om satteliterne er aktive, altså med indbygget forstærker.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:42 #7
jeg har dette sæt - Yamaha NS-P210
http://www.yamaha.com.mx/productos/cine/NSP210.html
ved godt det koster ca 3x mere end hvad du vil give..
men det kan uden problemer spille et værelse op på 20 kvarat meter..
Det sidder på min Technics SA-DX940 Surround reseiver..

da jeg skulle have et surround sound sæt, så gik jeg ned til min lokale forhandler, sagde hvad jeg var ude efter og i hvilken pris klasse også lånte jeg nogle forskellige surround sound reseivere og højtalere hjem for at prøve dem.. og disse spille bedst ud af et par andre surround sound sæt.. * kan ikke huske hvilke det var..*
Men da det var det sidste sæt, så fik jeg det for 1700kr (normal pris er ca 2500-3000kr)

Så smut ned til din lokale forhandler og snak med dem, som dk_gladiator siger ;o)
Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:43 #8
Skal man spørge hos en computer forhandler eller en Hifi forhandler?

Jeg vil max give 1000,-
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:44 #9
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:45 #10
p2 => prøv begge steder..
Avatar billede rkhdk Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:49 #11
du skal dog ikke regne med at måtte låne et sæt hos din PC forhandler..
Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 17:49 #12
Avatar billede p2 Nybegynder
17. oktober 2002 - 19:27 #13
hmmm...
Avatar billede p2 Nybegynder
20. oktober 2002 - 19:26 #14
luk